۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
پیش‌بینی بارش برای حوضه‌های آبریز غرب، جنوب غرب و شمال شرق در هفته جاری
موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد

پیش‌بینی بارش برای حوضه‌های آبریز غرب، جنوب غرب و شمال شرق در هفته جاری

وضعیت بارش‌های کشور در هفته جاری و هفته آینده بیانگر آن است که از مجموع ۶ حوضه آبریز اصلی، حوضه‌های آبریز غرب، جنوب غرب و شمال شرق کشور این هفته بارش دارند.

به گزارش بازار، بر اساس تازه‌ترین گزارش مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری وقوع بارش‌ها در نواحی غرب، جنوب غرب و شمال شرق کشور و به‌صورت پراکنده در سایر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته آینده وقوع بارش‌ها در مناطق شمالی و محدوده رشته‌کوه‌های زاگرس مورد انتظاراست.

حوضه آبریز دریای خلیج‌فارس و دریای عمان با بیشینه بارش ۱۵۲ میلی‌متری دارای بالاترین میزان بارش این هفته حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان این هفته بیشینه بارش ۱۵۲ میلی‌متری و متوسط محدوده ۱۰.۱ میلی‌متری را دارد که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است.

مقام دوم پربارش‌های این هفته مربوط به حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه بارش ۱۲۱ میلی‌متر و متوسط محدوده ۲.۵ میلی‌متری است.

پس‌ از آن حوضه آبریز قره قوم بیشینه بارش ۲۶.۱ میلی‌متری و متوسط محدوده ۶ میلی‌متری را تجربه می‌کند. در هفته جاری حوضه‌ آبریز دریای خزر بیشینه بارش ۲۴.۴ میلی‌متر و محدوده بارش ۲.۳ میلی‌متری را شاهد است.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم بیشینه بارش ۱۸ میلی‌متری با متوسط محدوده ۱.۹ میلی‌متری دارد.

حوضه آبریز مرزی شرق هم این هفته بیشینه بارش ۱۵.۹ میلی‌متری با متوسط بارش ۲.۹ میلی‌متر پایین‌ترین میزان بارش حوضه‌های آبریز را دارد.

این از هفته ۳۰ حوضه آبریز درجه‌ ۲ کشور تنها ۲ حوضه بدون بارش هستند.

در هفته منتهی به ۴ آذرماه همه حوضه‌های ۶ گانه اصلی آبریز کشور بارش‌هایی را دریافت خواهند کرد.

بر این ‌اساس حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به ۴ آذرماه بیشینه بارش ۱۶۹.۹ میلی‌متری و متوسط محدوده ۱۷ میلی‌متری را خواهد داشت که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور خواهد بود.

هفته منتهی به ۴ آذرماه حوضه‌ آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان بیشینه بارش ۶۷.۶ میلی‌متری با متوسط محدوده ۳.۸ میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

حوضه‌ آبریز فلات مرکزی هم در هفته منتهی به ۴ آذرماه بیشینه بارش ۴۴.۸ میلی‌متری و متوسط محدوده ۱.۱ میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

هفته آینده حوضه‌ آبریز دریاچه ارومیه هم بیشینه بارش ۳۹.۲ میلی‌متری و متوسط محدوده ۷.۸ میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

حوضه آبریز قره قوم هم در هفته منتهی به ۴ آذرماه بیشینه بارش ۲۵.۲ میلی‌متری و متوسط محدوده ۲ میلی‌متری خواهد داشت.

حوضه آبریز مرزی شرق هم در هفته منتهی به ۴ آذر بیشینه بارش ۳.۶ میلی‌متر با متوسط محدوده ۰.۱ میلی‌متر را تجربه خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۷٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha