۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
۹۴ درصد تولید انرژی کشور از سوخت‌های فسیلی است
سرپرست مرکز ملی سازمان حفاظت محیط زیست:

۹۴ درصد تولید انرژی کشور از سوخت‌های فسیلی است

گلعلی زاده، سرپرست مرکز ملی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تعدد منابع آلاینده و بارگذاری بش از حد خودرو و جمعیت دست به دست هم داده اند و موجب انتشار آلاینده‌ها و آلودگی هوا شده اند.

به گزارش بازار، داریوش گلعلی زاده سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: اگر از همین امروز تمام خودروها استاندارد شوند، در شهری مثل تهران که وزش باد ندارد و وارونگی دما هست، تغییر خاصی در کاهش آلودگی هوا رخ نمی‌دهد.

به گفته سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به حجم مصرف سوخت و فعالیت موتورخانه‌هایی که گاز مصرف می‌کنند، حتما همچنان آلودگی هوا خواهیم داشت و فقط میزان آن تغییر می‌کند.

گلعلی زاده با بیان اینکه ۹۴ درصد تولید انرژی کشور ما از سوخت‌های فسیلی است، تاکید کرد: باید وابستگی به سوخت‌های فسیلی را کم کنیم.

او گفت: تعدد منابع آلاینده و بارگذاری بش از حد خودرو و جمعیت دست به دست هم داده اند و موجب انتشار آلاینده‌ها و آلودگی هوا شده اند.

گلعلی زاده با اشاره به تکالیف قانون هوای پاک برای دستگاه‌های کشور گفت: نباید بارگذاری و جذب جمعیت بیش از حد در شهرها کنیم.

گلعلی زاده اظهر کرد: اگر نیروگاه‌های تجدید پذیر که با انرژی خورشیدی و یا انرژی باد فعالیت می‌کنند توسعه یابند، می‌توان خودروهای الکترونیکی را به کار گرفت، اما هزینه‌های این خودروها بالاست.

گلعلی زاده گفت: در برخی کشورها از خودروهای الکترونیکی هم عبور کرده اند و به سمت خودروهای هیدروژنی رفته اند. زیرا یکی از مشکلات خوودروهای الکترونیکی هم، مشکل پسماند باطری دارند.

کد خبر: ۱۸۷٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha