۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
ظرفیت سنجی واحدهای صنعتی در قزوین به‌منظور تحقق جهش تولید انجام می‌شود
رئیس سازمان صمت قزوین:

ظرفیت سنجی واحدهای صنعتی در قزوین به‌منظور تحقق جهش تولید انجام می‌شود

قزوین- رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین گفت: آمایش و ظرفیت سنجی واحدهای صنعتی در قزوین به‌منظور برنامه‌ریزی درست برای تحقق شعار« جهش تولید» در قزوین انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عزیز الله افضلی بعدازظهر یکشنبه در بازدید از یک واحد تولیدی نساجی در قزوین که با حضور رضا نقی‌پور مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: جهش تولید قطعاً تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور است و می‌تواند با تأثیر جدی در اشتغال و اقتصاد کشور ارزش‌افزوده تولیدشده را در داخل افزایش دهد.

وی گفت: بیکاری امروز از اصلی‌ترین مشکلات در جامعه است که مشکلات معیشتی و اقتصادی را نیز با خود به همراه دارد و قطعاً تلاش و ظرفیت‌سازی برای رسیدن به جهش تولید می‌تواند مشکل بیکاری را در جامعه کاهش دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: برای رسیدن به این هدف در مرحله نخست نیازمند این هستیم که آمایشی کامل از ظرفیت و توانمندی‌های واحدهای مختلف صنعتی استان قزوین تهیه و متناسب با آن برای افزایش میزان تولید و افزایش کیفیت برای جلب رضایت مشتری تلاش کنیم.

افضلی خاطرنشان کرد: بخش قابل‌توجهی از صنایع مستقر در استان قزوین از برترین‌های حوزه خود هستند و قطعاً باکمی حمایت می‌توانیم شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این واحدها باشیم.

وی بیان کرد: واحدهای تولیدی بزرگ این استان با سرمایه اندک می‌توانند خطوط تولید جدید افزوده، اشتغال و تولید را افزایش دهند و همچنین زمینه جهش تولید و ایجاد ارزش‌افزوده را برای کشور و استان فراهم آورند.

رئیس سازمان صمت در قزوین گفت: اگرچه شیوع بیماری کرونا برخی از اصناف و واحدهای صنعتی را با مشکلاتی مواجه کرد اما اجازه نمی‌دهیم این بیماری ما را از رسیدن به هدف اصلی خود و تحقق « جهش تولید» دور کند.

افضلی عنوان کرد: قطعاً استفاده از توانمندی‌های داخلی در استان و داخل کشور در این حوزه از مهم‌ترین خط مشی‌های برای ما خواهد بود و با همراهی واحدهای صنعتی قزوین در پایان سال خواهیم توانست گزارشی ازآنچه به‌خوبی در استان انجام‌شده است را ارائه کنیم.

تحقیق و توسعه مهم‌ترین زیرساخت تحقق « جهش تولید»

رضا نقی‌پور مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته  گفت: تلاش ما این است که بسترهای رشد و توسعه را در واحدهای صنعتی و استان شناسایی و برای سرمایه‌گذاری و حمایت از آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی بیان کرد: قطعاً تحقیق و توسعه مهم‌ترین زیرساخت موردنیاز برای تحقق« جهش تولید» است و ازاین‌رو اگر می‌خواهیم در پایان سال گزارشی روشن و مثبت از عملکرد خود ارائه کنیم نیازمند این هستیم که دست یاری دانشگاهیان و نخبگان را بفشاریم و از دانش و علم این افراد در مسیر رسیدن به جهش تولید در کشور بهره بجوییم.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته  بیان کرد: قطعاً حمایت از این اقشار با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت محقق می‌شود و ازاین‌رو با جدیت اعلام می‌کنیم که حامی تحقیق و توسعه هستیم و دانشمندان و نخبگان کشور که می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

نقی‌پور بیان کرد: به‌کارگیری دانش و تحقیقات فرهیختگان این کشور برای رسیدن به نحوه تولید بسیاری از محصولات و بومی‌سازی ضروری است و ما نیز خود را مکلف به حمایت از طرح‌های خلاقانه، اشتغال‌زا و تولید محور می‌دانیم.

وی همچنین عنوان کرد: سال « جهش تولید» همان‌طور که رهبر معظم انقلاب دستور فرمودند حتماً در کشور به فرصتی مناسب برای « جهش در تولید» تبدیل می‌شود و قطعاً نشان خواهیم داد که در پی رونق تولید جهش نیز محقق می‌شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته خاطرنشان کرد:  خودکفایی در کشور و بومی‌سازی محصولات قطعاً نتیجه همین تلاش‌های دانشمندان و نخبگان کشور در گروه‌های تحقیق و توسعه است که وابستگی ما را به کشورهای خارجی قطع و از ورود کالا به کشور جلوگیری می‌کند که امروز همین مسئله یک چالش در کشور است.

نقی‌پور ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته توانست در مسئله رونق تولید عملکرد قابل قبولی از خود ارائه کند و از سوی مقام معظم رهبری موردتقدیر قرار گرفت و امسال هم قطعاً در حوزه « جهش تولید» همین روال را ادامه خواهیم داد.

وی بیان کرد: اگرچه شیوع بیماری کرونا قدری فعالیت را سخت‌تر کرده است اما مسیر حرکت ما متوقف نشده و به‌موازات تلاش برای کنترل و رفع این بیماری و همراهی در « پویش مؤمنانه» در مسیر رونق و جهش تولید نیز گام برداشته‌ایم و باقدرت به جلو حرکت می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته گفت:در این مدت نیز از شرکت‌ها و صنایع فعال در مبارزه با بیماری کرونا نظیر تولید ماسک، دوربین‌های حرارتی و کیت‌های تشخیص  حمایت به عمل آمد.

کد خبر: ۱۸٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha