۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۷
حمایت از احیای مرغ لاین آرین توسط بانک کشاورزی

حمایت از احیای مرغ لاین آرین توسط بانک کشاورزی

بانک کشاورزی در حمایت از تامین امنیت پایدار غذایی در کشور و در اجرای برنامه ملی احیا و توسعه مرغ لاین نژاد آرین، تسهیلاتی با نرخ ترجیحی ۶ درصد به مرغداران و زنجیره تولیدکنندگان مرغ لاین پرداخت می کند.

به گزارش بازار به نقل از بانک کشاورزی، این بانک با هدف حمایت از خودکفایی در زنجیره تولید مرغ، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا نیمه آبان ماه بیش از هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال تسهیلات برای احیای نژاد آرین به بیش از ۶۶ مزرعه پرورش مرغ لاین آرین شامل نیمچه گوشتی، مادر گوشتی و مرغ اجداد پرداخت کرده است.

براساس این گزارش، این تسهیلات با هماهنگی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و معرفی مدیریت برنامه ملی احیای مرغ لاین آرین، توسط شعب بانک کشاورزی سراسر کشور پرداخت می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: فناوری دستیابی به مرغ لاین، بسیار پیشرفته و راهبردی است و امروز در جهان تنها هشت کشور از جمله ایران از توانایی فنی و علمی لازم برای تولید این مرغ‌ها برخوردار هستند و توانایی حفظ و تکثیر آن را با رعایت استراتژی‌های غذایی دارند. توانایی تولید مرغ لاین به اندازه‌ای مهم است که می‌تواند یک کشور را به تأمین کننده گوشت مرغ زنجیره صنعتی دنیا تبدیل و در زمینه گوشت مرغ از سایر کشورها بی‌نیاز کند.

صندوق بیمه کشاورزی نیز در حمایت از تولیدکنندگان مرغ لاین آرین، در بیمه‌های پایه و تکمیلی، حق بیمه بابت هر قطعه جوجه یک‌روزه سویه آرین را با احتساب ۵۰ درصد تخفیف محاسبه می‌کند.

کد خبر: ۱۸۷٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha