۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
افزایش نرخ یورو به دلار در بازار در پی ریزش شاخص دلار آمریکا
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش نرخ یورو به دلار در بازار در پی ریزش شاخص دلار آمریکا

با توقف روند اصلاحی صعودی دلار، نرخ یورو در برابر دلار افزایش یافته و جفت ارز یورو به دلار در نخستین روز معاملاتی هفته جاری به ۱.۰۳۵۰ افزایش یافت.

به گزارش بازار، با توقف روند اصلاحی صعودی دلار، نرخ یورو در برابر دلار افزایش یافته و جفت ارز یورو به دلار (EUR/USD) در نخستین روز معاملاتی هفته جاری به ۱.۰۳۵۰ افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، بسیاری از کارشناسان معتقدند افت شاخص دلار به دلیل دیدار پیش روی روسای جمهوری آمریکا و چین در جریان برگزاری نشست گروه ۲۰ در کشور اندونزی است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار چهار ساعته همچنان بالای ۷۰ باقی مانده و نشان می دهد که جفت ارز یورو به دلار حداقل در کوتاه مدت در محدوده اشباع خرید قررا دارد. اما در جهت نزولی، به نظر می رسد حمایت ایستا در نقطه ۱.۱۳۰۰ شکل گرفته است. در صورتی که این جفت از سطح نرخ مذکور پایینتر رفته و آن را به مقاومت تبدیل نماید، می‌تواند حرکت اصلاحی نزولی خود را به سمت ۱.۰۲۰۰، یعنی فیبوناچی ۲۳.۶% اصلاحی آغاز نماید.

افزایش نرخ یورو به دلار در بازار در پی ریزش شاخص دلار آمریکا

مقاومت اولیه این جفت روی ۱.۰۳۶۰ قرار دارد. در صورتی که جریان های پر ریسک شروع به تسلط بر بازارهای مالی کنند، این جفت به راحتی می تواند مقاومت پیش رو را از میان بردارد. در ادامه مسیر، پس از هدف قرار دادن ۱.۰۵۰۰ (مقاومت روانی) از میان برداشتن آن، این جفت با مقاومت نفس گیر در نقطه ۱.۱۴۰۰ (SMA ۲۰۰ روزه) روبرو خواهد شد.

با اینحال، باید در نظر داشت که شرایط فعلی شاخص دلار، تابع نشست پیش روی سران کشورهای عضو گروه G۲۰ بوده که قرار است به زودی در اندونزی برگزار شود. به ویژه، دیدار شی جین پینگ و جوبایدن، روسای جمهوری چین و آمریکا و خروجی این نشست برای تعیین شاخص لار بسیار مهم خواهد بود.

کد خبر: ۱۸۷٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha