۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
شوری آب و بروز خسارت به کشاورزی چوئبده/ مسئولان هیچ راهکاری ندارند
رئیس انجمن صنفی کشاورزان آبادان:

شوری آب و بروز خسارت به کشاورزی چوئبده/ مسئولان هیچ راهکاری ندارند

آبادان - رئیس انجمن صنفی کشاورزان آبادان با اشاره به شوری آب شهر چوئبده طی روزهای اخیر، گفت: ادامه این بحران باعث ایجاد خسارت برای کشاورزان منطقه می‌شود.

بنیامین خیرآبادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کشت میانه‌کاری شهرستان آبادان همچون بامیه، فلفل و سبزیجات به دلیل شوری آب از بین رفته است و جهاد کشاورزی این شهرستان به فکر کشاورزان نیست.

وی با اشاره به تعطیلی ادارات به دلیل وقوع گرد و خاک در روز یکشنبه هفته جاری، افزود: کارمند یک اداره در منزل هم که باشد حقوق خود را دریافت می‌کند ولی کشاورز در حال ضرر است و این یک موضوع غم انگیز است.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان آبادان کشاورزی را به عنوان معیشت اصلی بسیاری از خانوارهای این منطقه عنوان کرد و گفت: هم اکنون آب شهر چوئبده شور شده و رئیس جهاد کشاورزی آبادان این موضوع را از طریق فضای مجازی مطلع شده است.

خیرآبادی با بیان اینکه همه کارمندان حقوق خود را دریافت می‌کنند ولی کشاورز ضرر می‌کند، تصریح کرد: از روز پنجشنبه هفته گذشته آب شهر چوئبده شور شده است و هیچکدام از مسئولان تاکنون (EC) آب را به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بارش‌های امسال مطلوب بوده است و هر بهانه‌ای برای پذیرش آب برای ما قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: خرما در مرحله فندقی شدن(حبابوک) است و در این برهه نیاز شدید به آب دارد.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان آبادان، خرما را به عنوان یک محصول استراتژیک قلمداد کرد و یادآور شد: مسئولان جهاد کشاورزی برای محصول خرما به صورت قطعی هیچ راهکاری ندارند.

کد خبر: ۱۸٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha