۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
نمونه کیت‌های تشخیصی ایران‌ برای کرونا راهی چندین کشور شد
فصل صادرات دانش‌بنیانی؛

نمونه کیت‌های تشخیصی ایران‌ برای کرونا راهی چندین کشور شد

با شیوع بیماری کرونا دست به کار شدند و تولید کیت‌های تشخیصی را آغاز کردند. دانش‌بنیان‌هایی که برای اثبات توانمندی‌های خود با نظام بهداشت و درمان هم‌گام شدند و امروز که در میانه راه مقابله با کرونا هستیم این کیت‌ها در کنار تامین نیاز داخلی به دیگر کشورها هم صادر می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی قلعه‌نویی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری با اشاره به این نکته، گفت: «نمونه کیت‌های تشخیصی تولید داخل به سایر کشورها  ارسال شده و در صورت رفع برخی موانع، بازار این کیت‌ها را در دنیا توسعه می‌دهیم. »

«یکی از کشورهای هدف کیت‌های تشخیصی کرونای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی کشور پاکستان است. این کشور، در یکی از معتبرترین مراکز درمانی خود در حال تست این کیت‌ها است تا در صورت تایید، این کیت‌ها را از ایران خریداری کند. » رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این مطلب، ادامه داد: دو نوع کیت تشخیصی IGG  و IGM ایرانی به مرکز درپ در پاکستان ارسال شده است و به زودی هماهنگی ها برای خرید این کیت‌ها صورت می‌گیرد.

وی کشور فیلیپین را هدف دیگر کیت‌های ایرانی معرفی کرد و گفت: دو نوع از کیت‌های تشخیصی تولید ایران به مرکز DOH در فیلیپین هم ارسال شده است تا پس از مثبت بودن جواب تست‌ها، این کیت‌های ایرانی به کشور فیلیپین هم صادر شود.

کشورهای هند، نیجریه و ارمنستان هم مقصد بعدی نمونه کیت‌های تشخیصی دانش‌بنیان‌های ایرانی هستند. همه این کشور درخواست خرید از ایران را دارند اما برخی موانع مانند بسته شدن مرزها و فرودگاه‌ها کار خرید و ارسال نمونه‌ها را سخت کرده است. بنا به گفته قلعه‌نوی، قطر، گرجستان و سوریه هم به زودی به لیست کشورهای هدف ارسال نمونه  کیت‌های تشخیصی ایرانی می پیوندند.

آن‌طور که رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان می‌کند «کشور ترکیه هرگونه واردات از دیگر کشورها به خاک خودش را ممنوع کرده است؛ اما در تلاش هستیم تا دولت این کشور را هم به خرید کیت‌های تشخیصی کرونای دانش‌بنیان‌ها ترغیب کنیم. »

کد خبر: ۱۸٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha