۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
پرداخت ۲۹ هزار میلیارد ریال خرید تضمینی گندم در اردبیل
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

پرداخت ۲۹ هزار میلیارد ریال خرید تضمینی گندم در اردبیل

اردبیل- مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی اردبیل گفت: ۲۹ هزار و ۴۰ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم در مراحل مختلف به گندمکاران پرداخت شده است.

علی نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: قیمت خرید گندم از کشاورزان امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش 50 درصدی داشته و در مجموع ۲۵۲ هزار و ۴۶۶ هزار تن گندم از ۱۴ هزار و ۹۷۷ کشاورز خریداری شده و طبق تمهیدات به عمل آمده از آذرماه امسال مقدمات خرید سال آینده گندم در دستور کار قرار گرفته است.

نوبخت تصریح کرد: خرید تضمینی گندم در استان اردبیل در حال حاضر به اتمام رسیده و پرداخت مطالبات گندمکاران نیز انجام یافته است که خوشبختانه در این زمینه مشکلی نداریم و از ۱۰ هزار میلیارد ریال مطالبات کشاوززان گندمکار استان که به تعویق افتاده بود با تامین اعتبارات این مطالبات به حساب گندمکاران استان واریز شد.

وی اظهار کرد: ۲۹ هزار و ۴۰ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم در مراحل مختلف به گندمکاران پرداخت شده و با توجه به فعالیت ۴۴ مرکز خرید گندم در استان خریداری گندم تولیدی کشاورزان در استان رقم خورده که این مراکز شامل مراکز خرید ملکی و سیلوهای بخش خصوصی است که نسبت به تجهیز و آماده‌سازی آنان اقدامات اساسی انجام یافته است.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل افزود: با هدف ایجاد رغبت بیشتر بین کشاورزان نسبت به کشت گندم اجرای طرح کشت قراردادی در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور با هدف تغییر الگوی کشت به کشاورزان و افزایش کشت گندم در سطح استان اقدامات اساسی در دستور کار قرار گرفته است.

نوبخت ادامه داد: طراحی سامانه کشت قراردادی یکی از اقدامات اساسی و حائز اهمیت برای بهره‌مندی از تخفیف بیمه و دیگر مشوق‌ها است که در این زمینه تمهیدات و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده و امید می‌رود با تلاش‌های به عمل آمده شاهد تحقق اهداف مورد نظر در راستای خرید تضمینی گندم در استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در راستای خرید تضمینی گندم در استان مشکل خاصی وجود ندارد و انتظار می‌رود در این زمینه نسبت به ترویج و فرهنگ‌سازی برای کشت گندم اقدام شود که این موضوع در استان اردبیل با توجه به ظرفیت‌های مهم بخش کشاورزی جزو اولویت‌های اساسی و مهم محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۸۷٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha