۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
دولت هیچ حمایت عملیاتی از اصناف نکرده است
رئیس اتاق اصناف استان اردبیل:

دولت هیچ حمایت عملیاتی از اصناف نکرده است

اردبیل - رئیس اتاق اصناف استان اردبیل گفت: با وجود شیوع کرونا و تعطیلی صنوف مختلف در سه ماه اخیر دولت هیچگونه حمایت عملی از فعالان این بخش نداشته است.

شاپوررضائی افشار در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: از نیمه دوم اسفندماه و با شیوع کرونا بسیاری از واحدهای خدماتی و صنوف تعطیل شده و این تعطیلی تا اواخر فروردین ماه ادامه داشت که از این بابت فعالان این بخش متضرر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند میزان دقیق این خسارت مشخص نشده اما انتظار می‌رود با پرداخت منابع بلاعوض صاحبان صنوف مورد حمایت قرار گیرند و یا حداقل از تسهیلات با بهره کم بهره‌مند شوند تابخشی از ضرر و زیان آنها جبران شود.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل گفت: به رغم وعده مسئولان دولتی تاکنون هیچ حمایت عملی از صنوف انجام نشده ولی با شروع بکار اکثر واحدها انتظار می‌رود این حمایت‌ها به شکل واقعی انجام شود.

رضائی افشار به محدودیت‌های اعمال شده برای فعالیت برخی از صنوف اشاره کرد و افزود: همچنان فعالیت رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مجموعه‌های گردشگری با محدودیت‌هایی روبرو شده و چنانچه صاحبان این واحدها خودسرانه پذیرشی را داشته باشند، با آنها برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: این مجموعه‌ها بعد از افطار تنها در حد بیرون‌بر فعالیت می‌کنند و حق پذیرایی از مراجعین را در داخل واحدهای صنفی خود ندارند.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل در مورد فعالیت محدود صنف آرایشگران نیز بیان کرد: از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ عصر آرایشگاه‌ها با رعایت دستورالعمل بهداشتی و ارائه نوبت برای مراجعین اقدام به فعالیت می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند تا آخر اردیبهشت ماه این محدودیت‌ها ادامه داشته باشد.

گفتنی است روز گذشته آغاز مرحله اول رزمایش فاصله‌گذاری اجتماعی در اردبیل اعلام شد که مرکز استان در وضعیت قرمز و هشدار کرونا قرار دارد و همه اقشار مردم و صنوف باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا شهرهای مختلف استان به ویژه اردبیل از این وضعیت عبور کنند.

در قالب این رزمایش ۴۰ اکیپ با بیش از ۱۲۰ نفر از نیروهای مرکز بهداشت اردبیل فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر موازین بهداشتی را به مردم آموزش می‌دهند.

کد خبر: ۱۸٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha