۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
نوسازی و مقاوم‌سازی بناهای ناپایدار مسکونی در اولویت پروژه‌های بازآفرینی قرار گیرد
معاون وزیر راه و شهرسازی:

نوسازی و مقاوم‌سازی بناهای ناپایدار مسکونی در اولویت پروژه‌های بازآفرینی قرار گیرد

دیدار در دیدار مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و نماینده میاندوآب بر نوسازی و مقاوم‌سازی بناهای ناپایدار مسکونی تاکید شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی عیسی‌زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران دیدار و گفت و کرد. او در حاشیه این دیدار با اشاره به این که میاندوآب یک شهر مهاجرپذیر است، توضیح داد: عمدتا مردم از مناطق مختلف با درآمد کم به این منطقه آمده‌ و ساکن سکونتگاه‌های غیررسمی شده‌اند و به همین دلیل جمیعت حاشیه‌نشین شهر بسیار بالاست.

نماینده میاندوآب با اشاره به اینکه دو شهرستان چهاربرج و فاروق از شهرستان‌های محروم کشور محسوب می‌شوند، عنوان کرد: حدود ۳۵ تا ۴۵ درصد خانه‌ها در این دو شهرستان گلی و خشتی هستند و بنابراین باید به لحاظ نوسازی ومقاوم‌سازی در اولویت قرار گیرند.

او یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم میاندوآب را احیا و ایمن‌سازی خانه‌هایشان برشمرد تا در حوادث غیرمترقبه از ضررهای جانی و مالی در امان باشند و نگرانی از بابت سکونت زیر سقف‌های لرزان نداشته باشند.

نماینده مردم میاندوآب با اشاره به این که شرایط بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به سکونتگاه‌های غیررسمی مناسب نیست، اظهار کرد: البته در برخی مناطق کارهای مهمی انجام شده است اما تمام این تلاش‌ها کافی نبوده و مردم هنوز نیاز به ارایه خدمات بیشتری دارند تا بتوانند یک زندگی با سطح کیفیت مطلوب را تجربه کنند.

لازم به ذکر است در شهرستان میاندوآب۵۶۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی وجود دارد که بیش از ۳۸ هزار نفر در این بافت ساکن‌اند، همچنین در ۲۴۰ هکتار بافت فرسوده میاندوآب جمعیتی بالغ بر ۲۹ هزار نفر زندگی می‌کنند.

سال گذشته نیز ۳۲۰ تن قیر جهت بهسازی خیابان‌ها و آسفالت معابر خاکی میاندوآب تخصیص یافت.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، در محله‌های اکبرنژاد و قره‌ورن میاندوآب نیز پروژه‌هایی در قالب اقدام مشترک از جمله احداث خانه محله، احداث مرکز بهداشتی و بهسازی معابر در جهت ارتقای کیفیت محیط زندگی این محلات انجام شده است.

کد خبر: ۱۸۷٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha