۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
تلاش سکه برای ثبت رکورد تاریخی/  دلار آزاد و صرافی ها گران شدند
بازار گزارش می دهد؛

تلاش سکه برای ثبت رکورد تاریخی/ دلار آزاد و صرافی ها گران شدند

قیمت ها طی ۲ روز اخیر در بازار طلا و ارز افزایشی شده است تا جایی که قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در آستانه ۷ میلیون تومان قرارگرفته و دلار نیز در بازار آزاد  به ۱۶ میلیون ۴۸۰ تومان رسیده است.

 سفته بازان که مدتی است درحال استراحت هستند این روزها فعال شده و درصدد هستند تا بازار ارز متحرک و پویاشود. سکه و طلا نیز که از قیمت جهانی تبعیت می کنند، اکنون با افزایش قیمت در بازار مواجه شده اند این در حالی است که کارشناسان از حباب قیمتی حدود ۳۰۰ هزارتومانی این کالا خبر می دهند.

قیمت دلار در بازار آزاد نیز هم اکنون ۱۶ هزار و ۴۸۰ تومان و یورو ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان است. درحالی که قیمت دلار دیروز در بازار ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

صرافی ها هم گران کردند

صرافی بانک ها امروز دلار را برای فروش به مردم ۱۵ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۷ هزارو ۲۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومان است.

این در حالی است که قیمت دلار در صرافی بانک ها دیروز ۱۵ هزار ۸۰۰ برای فروش و برای خرید ۱۵ هزار ۷۰۰ بود.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۶۶۳ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان و قیمت دلار ۱۶ هزار و ۴۸۰ تومان است.

سکه گرانتر شد

همچنین قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان و طرح قدیم ۶ میلیون و ۶۰۰ تومان است. بهای نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۸۰ هزار  تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۶۶۳ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۸۸۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۰۳ دلار معامله می‌شود. هم اکنون در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۵۲ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و قیمت دلار ۱۶ هزار و ۲۴۰ تومان است.

آینده نامعلوم بازار ارز و سکه

بنا به این گزارش، معلوم نیست وضعیت قیمت هادر بازار ارز و سکه در روزهای آینده چگونه باشد،طی دیروز قیمت ها در باز خودرو تا حدودی دستخوش تغییر شده است، بازار سرمایه نیز همچنان در اوج و سایر بازارها در رکود به سر می برند.

کد خبر: ۱۸٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha