۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
شناسایی عناصر با ارزش معدنی در دپوی پسماند روی زنجان
رئیس صنعت، معدن و تجارت زنجان خبر داد؛

شناسایی عناصر با ارزش معدنی در دپوی پسماند روی زنجان

زنجان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط اساتید دانشگاه های زنجان و امیرکبیر، عناصر سرب، روی و نقره در دپوی پسماند روی زنجان شناسایی شده است.

به گزارش بازار و به نقل از سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان، ناصر فغفوری گفت: با توجه به حجم بالای پسماند روی تولید شده توسط واحدهای روی، از بهمن سال ۱۳۹۹ محل دائمی دپوی پسماندها در سردهات افتتاح و شروع به کار کرد به طوری که روزانه ۲۰۰ کامیون پسماند به این محل حمل و دپو می شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی دپوی پسماند طی سالیان گذشته افزود: هم اکنون بالغ بر ۱۰ میلیون تن پسماند در شهرک روی دپو شده است که با تمهیدات صورت گرفته طی سالیان اخیر مساحت آن ثابت بوده و در جهت کاهش آلودگی زیست محیطی اقداماتی همچون دیوارکشی بتنی، مالچ پاشی و ساخت حوضچه هایی جهت جمع آوری شیر آبه های ناشی از بارش باران انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اراده استاندار و مسئولین استانی بر تعیین تکلیف و فروش این پسماندهاست که در این راستا باید ابتدا فلزات محتوی این پسماندها مشخص می شد، به این منظور شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به عنوان ناظر پروژه قراردادهایی با دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه زنجان منعقد کرد و مطالعات و بررسی های میدانی در این خصوص آغاز شد.

فغفوری یادآور شد: در این راستا ۳۳ مورد حفاری عمقی از محل دپو نمونه گیری شده که با مطالعه بر روی ۸۷۵ نمونه و نقشه توپوگرافی در مقیاس ۵۰۰/۱، عناصر سرب، روی و نقره در پسماندها شناسایی و به اثبات رسید.

وی افزود: هم اکنون مطالعات بیشتر در خصوص عیارسنجی، امکان بازفرآوری و تعیین ارزش ریالی مواد معدنی موجود در حال انجام است که پس از اتمام بررسی ها، تصمیمات لازم در خصوص فروش آن اتخاذ خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: با ساماندهی پسماندهای روی در اسرع وقت، شاهد رفع مسائل زیست محیطی و کاهش دغدغه همشهریان عزیز طی سال های اخیر در این خصوص خواهیم بود.

کد خبر: ۱۸۷٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha