۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
اجرای طرح جهش تولید در ۸۵ درصد اراضی دیم همدان
مدیر جهادکشاورزی همدان خبر داد:

اجرای طرح جهش تولید در ۸۵ درصد اراضی دیم همدان

همدان - ایرانپور، مدیر جهاد کشاورزی همدان از اجرای طرح جهش تولید در ۸۵ درصد اراضی دیم همدان خبرداد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در رونق بخش کشاورزی دیمزارها همکاری دارد.

رحمان ایرانپور در گفتگو با خبرنگار بازار از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای همدان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در سال زراعی ۱۴۰۲ _ ۱۴۰۱ در سطحی بالغ بر ۴۲ هزار هکتار از اراضی دیم همدان در حال اجراست که این عدد ۸۵ درصد از اراضی را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: در این طرح ۳۴ هزار هکتار از اراضی دیم زیر کشت گندم و جو قرار گرفته‌اند و هشت هزار هکتار نیز زیر کشت محصولاتی همچون گلرنگ، نخود، عدس و علوفه قرار خواهند گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید اقدامی موثر برای استفاده از زمین‌های کم‌بازده و توسعه کشت دیم است، افزود: اجرای طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در راستای ایجاد اشتغال پایدار و رونق بخش کشاورزی در دیمزارها آغاز شده است.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح برنامه‌های حمایتی و تشویقی از جمله ارائه آموزش رایگان به کشاورزان، یارانه بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، پرداخت یارانه کود و سایر نهاده‌ها از جمله بذر و تامین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارت تشویقی ستاد به کشاورزان اعطا می‌شود.

ایرانپور گفت: ۳۷۰ هکتار از اراضی نیز با محوریت گیاهان دارویی به این طرح اضافه شده که شامل گیاهانی مانند خاکشیر، زیره سبز، خارمریم، بابونه و سیاه‌دانه می‌شود

کد خبر: ۱۸۷٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha