۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۱ طرح کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۱ طرح کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای جهش تولید در استان ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ۳۱ طرح در استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار بازار، الیاس تاج الدینی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای توسعه اقتصادی استان و جهش تولید، طرحهای مختلفی در حوزه کشاورزی برای اعطای تسهیلات به بانکها معرفی شده است.

وی بیان داشت:در راستای جهش تولید در بخش کشاورزی استان اجرای گلخانه ها و توسعه باغات و کاشت گیاهان دیم افزایش می یاید که در این راستا ۱۶ طرح تصویب شده است.

تاج الدینی افزود: اعطای تسهیلات کم بهره در ایجاد طرحهای مهم اشتغالزا و توسعه اقتصادی در استان بسیار مهم است و در این راستا همواره باید از ظرفیتها و پتانسیلها به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی تصریح کرد: ۶۸ طرح با مبلغ یک میلیارد و ۵۰۸ میلیون  تومان از طرحهای توسعه ای استان هستند.

تاج الدینی با بیان اینکه طرحهای مهمی در حوزه کشاورزی در استان در حال اجراست که در جهش تولید نقش مهمی ایفا خواهند کرد، گفت: طرحهای آبرسانی به مزارع و باغات و طرحهای مکانیزه شدن آبرسانی از جمله این طرحهاست که می تواند با کاهش مصرف آب قابلیت استفاده از آب در وسعت بیشتری از اراضی را مهیا کند.

وی افزود: با مکانیزه شدن آبرسانی در اراضی و باغات می توان تا ۵۰ درصد آب مصرفی را در دیگر اراضی استفاده و زمینهای دیم را به آبی تبدیل کرد که این امر می تواند جهشی در تولید محصولات کشاورزی در استان ایجاد کند.  

کد خبر: ۱۸٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha