۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
شاهین در بازار پر فروش تر از همیشه| کیفیت و طراحی دو نکته مهم مشتریان در بازار است
گزارش «بازار» از محصول سایپا

شاهین در بازار پر فروش تر از همیشه| کیفیت و طراحی دو نکته مهم مشتریان در بازار است

موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران به «بازار» گفت: سایپا شاهین را از قرعه کشی خارج و شیوه تقسیط خودرو را در پیش گرفته، این مورد سبب افزایش معاملات محصول مذکور در بازار شده است.

بازار؛ گروه خودرو: حدود دو سال از عرضه شاهین به عنوان محصول جدید گروه خودروسازی سایپا به بازار می گذرد. خودرویی که با چهره متفاوت از سایر محصولات تولیدی توانست تنوع ظاهری قابل توجهی در صنعت و بازار خودرو ایجاد کند. شاید بتوان گفت شاهین یکی از محصولات خاص صنعت خودرو است که براساس سلیقه مشتریان داخل طراحی و تولید شده است. گروه خودروسازی سایپا در سال جاری موفق شد با خروج محصولات خود از قرعه کشی، تعادل تقاضا و قیمتی در بازار ایجاد کند. همین مساله زمینه ساز افزایش استقبال مشتریان در بازار برای خودرو شاهین شد.

شاهین در بازار پر فروش تر از همیشه| کیفیت و طراحی دو نکته مهم مشتریان در بازار است

سایپا برای سهولت خرید مشتریان در بازار، ۱۰۰ میلیون تومان از بهای این خودرو را به صورت تقسیط در چهار فقره چک به فروش می رساند. همین مساله منجربه افزایش معاملات این خودرو در بازار شده است

شاهین در اوج معاملات خودرویی

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران با اشاره به حذف محصولات سایپا از قرعه کشی به «بازار» گفت: گروه خودروسازی سایپا مدتی است که اقدام به خروج محصولات خود از قرعه کشی کرده است. این مورد برای شاهین به عنوان جدیدترین محصول این گروه خودروسازی مزیتی در بازار ایجاد کرده است.

سعید موتمنی در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه شرایط فروش شاهین در بازار چگونه است، اظهار داشت: «همانطور که پیشتر اشاره کردم مزیت قابل توجهی برای خودرو شاهین در بازار ایجاد شده است، مشتریان این محصول می توانند با مراجعه به نمایندگی های فروش گروه خودروسازی سایپا اقدام به خرید خودرو کنند. سایپا برای سهولت خرید مشتریان در بازار، ۱۰۰ میلیون تومان از بها این خودرو را به صورت تقسیط در چهار فقره چک به فروش می رساند. همین مساله منجربه افزایش معاملات این خودرو در بازار شده است.»

خروج از قرعه کشی و تداوم عرضه خودرو شاهین منجربه کاهش اختلاف بها این محصول از کارخانه تا بازار شده است. در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا شاهین را با قیمت ۳۴۵ میلیون تومان به بازار عرضه می کند، در بازار آزاد نیز این خودرو حداکثر با قیمت ۳۷۰ میلیون تومان معامله می شود

کاهش اختلاف قیمت شاهین از کارخانه تا بازار

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه شاهین با کاهش اختلاف قیمت از کارخانه تا بازار همراه شده یا خیر، توضیح داد؛ «خروج از قرعه کشی و تداوم عرضه خودرو شاهین منجربه کاهش اختلاف بها این محصول از کارخانه تا بازار شده است. در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا شاهین را با قیمت ۳۴۵ میلیون تومان به بازار عرضه می کند، در بازار آزاد نیز این خودرو حداکثر با قیمت ۳۷۰ میلیون تومان معامله می شود. البته شاهد سیر صعودی قیمت شاهین در بازار آزاد هستیم که نشان از استقبال مصرف کننده حقیقی از این محصول دارد.»

موتمنی با اشاره به اینکه شاهین جز معدود محصولاتی است که در بازار بیشتر مصرف کننده حقیقی آن را خریداری می کند، اظهار داشت: هر خودرو یا کالایی که با کاهش فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار مواجه شود، زمینه لازم برای خروج سودجویان از بازار و دسترسی آسان مشتریان واقعی را فراهم می سازد.

شاهین در بازار پر فروش تر از همیشه| کیفیت و طراحی دو نکته مهم مشتریان در بازار است

براساس تحقیقاتی که شخصا انجام داده ام، شاهین جز محصولات با کیفیت حال حاضر بازار خودرو کشور است. زیرا، شاهد مقدار کم خرابی این محصول و مراجعه پایین مشتریان برای تعمیرات به نمایندگی ها هستیم

کیفیت دلیل اصلی دیگر اقبال شاهین در بازار

سعید موتمنی با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی خرید هر خودرویی در بازار توسط مشتریان، کیفیت مطلوب است، اظهار داشت: براساس تحقیقاتی که شخصا انجام داده ام، شاهین جز محصولات با کیفیت حال حاضر بازار خودرو کشور است. زیرا، شاهد مقدار کم خرابی این محصول و مراجعه پایین مشتریان برای تعمیرات به نمایندگی ها هستیم.

وی، افزود: طی دو سال گذشته شاهین با طراحی، کیفیت و آپشن های مناسب توانسته در بازار نظر مشتریان را به خود جلب کند. همین مساله سبب شده که مقدار معامله این خودرو طی دو ماه گذشته در بازار افزایش یابد.

شاهین به فناوری های مانند: سیستم کنترل کشش و پایداری، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، سنسور فشار باد تایر، نمایشگر هفت اینچی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز است

برتری شاهین در بازار

در بازار خودرو فعلی کشور با بودجه ۳۵۰ میلیون تومان، مشتریان معمولا می توانند خودروهای دست دوم یا محصولات داخلی را خریداری کنند. انتخاب خودرو دست دوم در شرایطی که هزینه های نگهداری، تامین قطعات و کیفیت تعمیرات چندان مورد پسند نیست، گزینه معقولانه ای به نظر نمی رسد. زیرا، در برخی از برندهای دست دوم به ویژه محصولات چینی و فرانسوی شاهد هستیم که قطعات بدنه یا مصرفی درحال کم یاب شدن است. بنابراین اگر مشتری قصد استفاده روزمره از خودرو را داشته باشد، با هزینه بالا نگهداری ناشی از استهلاک طولانی خودرو مواجه خواهد شد.

اگر مشتری تمایل به خرید خودرو صفر کیلومتر تولید داخل اما مجهز به آپشن های روز و کیفیت مطلوب باشد، شاهین می تواند جز یکی از گزینه های اصلی محسوب شود. چراکه فناوری ها و آپشن های تعبیه شده در این خودرو به گونه ای است که برخی از محصولات ۵۰۰ میلیون تومانی تولید داخل آن را ندارند. به طور مثال، شاهین به فناوری های مانند: سیستم کنترل کشش و پایداری، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، سنسور فشار باد تایر، نمایشگر هفت اینچی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز است.

شاهین در بازار پر فروش تر از همیشه| کیفیت و طراحی دو نکته مهم مشتریان در بازار است

پیشرانه مناسب رفتار رانندگی

باتوجه به اینکه خودروهای مجهز به توربوشارژر معمولا با شرایط جوی و سوختی کشور چندان تطابق نداشته و ضریب استهلاک بالایی دارند، شاهین مجهز به پیشرانه توربوشارژر طی دو سال گذشته در بازار نشان داد که حساسیت چندانی به کیفیت سوخت داخل کشور نداشته و دردسرهای نگهداری کمتری دارد. معمولا مشتریان در بازار نسبت به خرید خودروهای مجهز به توربوشارژر به دلایل مذکور، مردد هستند. ولی شاهین طی دو سال گذشته عکس این موضوع را به مشتریان ثابت و منجربه اعتماد مشتریان شد.

کد خبر: ۱۸۷٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علیرضا IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      2 2
      سیستم کنترل کشش و پایدار نداره