۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۷
 آلمان به دنبال کاهش وابستگی تجاری به چین

آلمان به دنبال کاهش وابستگی تجاری به چین

آلمان قصد دارد روابط تجاری خود را با آسه آن گسترش و وابستگی به چین را کاهش دهد.

به گزارش بازار، رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان از قصد خود برای گسترش روابط تجاری با دیگر کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) و کاهش وابستگی به چین خبر داد.

اولاف شولز، معاون صدراعظم آلمان، پیش از آغاز کنفرانسی درباره فعالیت‌های اقتصادی آلمان در منطقه آسیا و اقیانوسیه در سنگاپور گفت: ما باید سیاست تجاری خود را سازماندهی کنیم، ما به کشورهای دیگر و شرکای دیگر نیاز داریم.

این سیاستمدار که به حزب سبزها تعلق دارد، خواستار گفتگوهای سریع در مورد توافقنامه آزادسازی تجاری بین اتحادیه اروپا و هند شد، "جهان منتظر نخواهد ماند تا اروپا یا آلمان بر لغزش خود غلبه کنند.

هابک معتقد بود که نباید وابستگی یک جانبه در برخی حوزه‌های حیاتی وجود داشته باشد.

هابک گفت که ظرفیت‌های تولید نیمه هادی‌ها هم در آلمان و هم در سنگاپور وجود دارد و خواستار گسترش دامنه همکاری با سنگاپور شد.

هابک گفت که بازارهای به شدت در حال توسعه آسیای جنوبی مورد توجه اقتصاد آلمان هستند، اما در عین حال این به معنای جدا شدن اقتصادی از چین نیست.

قابل ذکر است که آلمان در این موضوع مسیری متفاوت از رفتار ایالات متحده را دنبال می‌کند که اقتصاد آلمان جمهوری خلق چین را شریک تجاری بسیار مهمی می‌داند و شرکت‌های آلمانی زیادی در چین تولید می‌کنند.

کد خبر: ۱۸۷٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha