۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
۵ هزار و ۲۸ دستگاه ماشین آلات کشاورزی در قزوین پلاک‌گذاری شد
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

۵ هزار و ۲۸ دستگاه ماشین آلات کشاورزی در قزوین پلاک‌گذاری شد

قزوین - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای اجرای طرح پلاک گذاری تاکنون پنج هزار و  ۲۸ دستگاه ماشین آلات کشاورزی در استان قزوین پلاک گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، مجید اسماعیلی ظهر یکشنبه در جلسه مکانیزاسیون کشاورزی که با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه و کارشناسان فنی در سالن شماره دو باغستان برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از راهور در امر پلاک گذاری ماشین‌آلات کشاورزی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات راهور استان؛ از این میزان دو هزار و ۷۲۵ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی تا پایان سال گذشته پلاک گذاری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از این میزان ماشین‌آلات کشاورزی دو هزار و ۳۰۳ دستگاه توسط کارخانه پلاک گذاری شده است.

به گفته‌ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در حال حاضر چهار هزار و ۸۹۶ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی در استان فاقد پلاک هستند که تا پایان سال جاری پلاک گذاری خواهند شد.

اسماعیلی تصریح کرد: اجرای طرح پلاک گذاری ماشین‌آلات کشاورزی از سال ۹۱ آغاز شده که هم‌زمان در استان قزوین نیز این طرح اجرایی و عملیاتی شده و همچنان ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: امسال ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته که از این میزان حدود ۴۸ هزار هکتار گندم آبی و حدود ۱۰۷ هزار هکتار به زیر کشت گندم دیم است.

اسماعیلی افزود: همچنین ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت جو رفته که از این میزان هفت هزار و ۵۰۰  هکتار جو دیم و ۲۷ هزار و ۵۰۰ هکتار جو آبی است.

به گفته‌ وی؛ امسال پنج هزار و ۷۸۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان به زیر کشت کلزا رفته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۵۸ دستگاه کمباین بومی در استان و ۵۴۰ تا ۵۷۰ دستگاه کمباین غیربومی در استان عملیات برداشت غلات را بر عهده‌ دارند.

اسماعیلی در این جلسه بر لزوم اشتغال پایدار برای کارشناسان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تأکید کرد.

وی همچنین بر برگزاری دوره آموزشی کمباین برای بهره‌برداران شهرستان‌های تابعه تأکید کرد.

کد خبر: ۱۸٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha