۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
۱۸۹ واحد تولیدی راکد خراسان جنوبی احیا شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور:

۱۸۹ واحد تولیدی راکد خراسان جنوبی احیا شد

بیرجند-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: دولت سیزدهم تصمیم جدی برای احیای واحدهای راکد دارد و در سال جاری ۱۸۹ واحد تولیدی راکد خراسان جنوبی احیا و به چرخه تولید برگشته اند.

به گزارش خبرنگار بازار محسن کوشش ‌تبار بعد از ظهر شنبه بازدید از چند واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی بیرجند در جمع خبرنگاران بیان داشت: در خراسان جنوبی استانداری و تیم این مجموعه به خوبی توانسته تعداد زیادی از واحدها راکد استان را احیا کند و فرصت‌های شغلی از دست رفته را باز گرداند.

وی با بیان این که از ابتدای سال تاکنون ۱۸۹ واحد تولیدی استان احیا شده و به چرخه تولید برگشته است، افزود: واحد صنایع غذایی دنیای سبزیکی از این واحدها ست که به همت استاندار و مسئولان مربوط احیا شده است.

وی با اشاره به این که سال گذشته۴۱ واحد تولیدی در استان احیا شد، اظهار کرد: امسال از محل بند «ب» تبصره ۱۶ و بند «الف» تبصره ۱۸ تسهیلات خوبی برای احیا واحدهای تولیدی پیش بینی شده است.

کوشش‌تبار بیان داشت : از محل بند ب تبصره ۱۶ مبلغ ۲۸۵ هزار میلیارد تومان و از محل تبصره ۱۸ برای خراسان جنوبی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: هدف از پرداخت این اعتبارات، احیا و بازگشت واحدهای راکد و نیمه فعال اقتصادی و تملیکی و سایر به چرخه تولید است که امیدواریم تا پایان سال شاهد احیای واحدهای زیادی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور عنوان داشت: شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که درصدد ورود به چرخه تولید هستند هم می‌توانند با استفاده از این تسهیلات به چرخه تولید اضافه شوند که با انجام این کار شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی جدیدی خواهیم بود.

وی افزود: در جذب و توزیع تسهیلات تبصره ۱۶ برای بنگاه‌های اقتصادی، عملکرد خراسان جنوبی سال گذشته ۱۰۲ درصد محقق شد که در بین سایر استان‌ها رتبه قابل قبولی است.

کد خبر: ۱۸۷٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha