۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
تامین آب صنعت سمنان از طریق پساب | ۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری باقی مانده است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تامین آب صنعت سمنان از طریق پساب | ۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری باقی مانده است

سمنان باغبان مدیر طرح جمع آوری فاضلاب شهری سمنان از تامین آب مورد نیاز صنعت شهرستان توسط پساب فاضلاب شهری خبر داد و گفت: ۸۰ کیلومتر دیگر از مسیر انتقال فاضلاب باقی است.

علی اکبر باغبان در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه فاضلاب شهر سمنان، ابراز کرد: این طرح با هدف جمع آوری فاضلاب و تصفیه آن برای استفاده از صنعت، از سال های قبل در دست اجرا بوده اما در مقطعی با توقف روبرو شد.

وی با بیان اینکه طرح فاضلاب سمنان مجموعاً ۲۳۰ کیلومتر است که طی سنوات قبل بخشی از آن توسط شرکت آبفای سمنان انجام شده است، ابراز کرد: این طرح در زمره پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان سمنان محسوب می‌شد تا اینکه برای تکمیل آن تصمیمات خوبی اخذ شده است.

مدیر طرح فاضلاب شهری شهرداری سمنان با بیان اینکه ۸۰ کیلومتر دیگر از مسیر لوله‌گذاری و انتقال فاضلاب سمنان باقی مانده است، افزود: طبق قرارداد مشارکتی با شهرداری سمنان مقرر شد تا این مسیر تکمیل شود.

طرح فاضلاب سمنان مجموعاً ۲۳۰ کیلومتر است

باغبان با بیان اینکه نصب ۳۷ هزار انشعاب به همراه تکمیل مسیر لوله‌گذاری می‌تواند طرح را تکمیل کند، تاکید داشت: پس از اتمام طرح، فاضلاب شهر سمنان به وسیله خطوط انتقال به سمت تصفیه خانه‌ای که در جنوب شهر سمنان ایجاد شده منتقل و سپس تصفیه می‌شود.

وی با بیان اینکه فاضلاب تصفیه شده تحت عنوان پساب برای سه نوع مصرف اصلی شامل فضای سبز، صنعت و کشاورزی استفاده می‌شود، ابراز کرد: در صورتی که این طرح به اتمام برسد می‌توانیم شاهد تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت در این شهرستان باشیم.

به گزارش بازار، تامین آب مورد نیاز صنعت یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان استان سمنان است. گفتنی است شهرستان سمنان ۱۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد.

کد خبر: ۱۸۷٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha