۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
سیاست های پولی دولت باید از طریق نهادهای مالی به اقتصاد انتقال یابد
مدیرعامل فرابورس ایران:

سیاست های پولی دولت باید از طریق نهادهای مالی به اقتصاد انتقال یابد

شیرازی گفت: انتقال سیاست های پولی دولت به اقتصاد باید از طریق نهادهای مالی انجام شود و از این رو باید این نهادها فعال شوند تا جایگزین سرمایه گذاری مستقیم مردم شوند.

بازار؛ گروه بورس: در مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات، مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به اینکه هدف بورس ایجاد فرایندی برای انجام معاملات شفاف است، گفت: در حال حاضر سایر اشکال سرمایه می توانند به شکل اوراق شده در بورس معامله شوند.
محمد علی شیرازی با بیان اینکه یکی از دلایل صدمه بورس در نوسانات اخیر نبود نهادهای مالی حرفه ای و سرمایه گذاران فعال به صورت عام بودند، افزود: انتقال سیاست های پولی دولت به اقتصاد باید از طریق نهادهای مالی انجام شود و از این رو باید این نهادها فعال شوند تا جایگزین سرمایه گذاری مستقیم مردم شوند.
او با تاکید بر اینکه آسیب دارایی مازاد دستگاه های دولتی منجر به خلل در بازار همان دارایی ها می شوند، تصریح کرد: در شرایط کنونی دستگاه های دولتی با احتکار املاک و مسکن منجر به اخلال در بازار مسکن شده اند و اگر وارد معامله بازار شوند منجر به ایجاد تعادل در بازار می شوند و از طرف دیگر دارایی های دولت هم مولد می شوند.
او با بیان اینکه همه به مسکن به عنوان کم ریسک و آینده دار نگاه می کنند، تصریح کرد: با وجود اینکه صندوق سرمایه‌گذاری در ملک داریم اما چندان عمومیت نداشته اند.
شیرازی با تاکید بر اینکه املاک ناهمگون هستند به همین دلیل ارزش گذاری در ملک بسیار سخت است، اظهار کرد: امروز هزینه معاملات در املاک بسیار گران هستند و نقدشوندگی پایینی دارند به همین دلیل به بازار افراد خاص تبدیل شده و حالا صندوق املاک و مستغلات قرار است از همه این محدودیت ها عبور کند و از طرف دیگر نقدشوندگی بالایی دارد.
این صندوق توسط صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت عمران و ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری و گروه مدیریت ارزش سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری ایجاد شده است.
سرمایه صندوق در زمان پذیره نویسی ۱۶۵ میلیارد تومان با واحدهای اسمی ۱۰۰۰ تومان خواهد بود و اولین سرمایه گذاری صندوق بر روی یک ملک اداری با متراژ حدود ۹۰۰ متر مربع و حدود ۱۴ سال در خیابان ملاصدرای تهران تأسیس شده است.
قرار است املاک و مستغلات توسط هیات کارشناسی متشکل از ۳ عضو از کارشناسان رسمی، مرکز وکلا و مشاوران خانواده حقوق قضایی انجام می شود.
این صندوق قرار است در خرید و تملک دارایی های غیرمنقول، فروش و اجاره دارایی های غیرمنقول موضوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در اوراق بهادار شرکت های ساختمانی و سرمایه گذاری در واحدهای صندوق های املاک و مستغلات و صندوق های زمین و ساختمان اقدام کند.
یکی از مزیت های این صندوق معافیت از مالیات بر درآمد و نقل و انتقالات است.

کد خبر: ۱۸۷٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha