۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۳
رشد جهانی قیمت کامودیتی‌ها سود ۷۰ درصد از شرکت‌های بورسی را افزایش می‌دهد
عضو هیات مدیره کارگزاری بانک کارآفرین:

رشد جهانی قیمت کامودیتی‌ها سود ۷۰ درصد از شرکت‌های بورسی را افزایش می‌دهد

با بازگشت خوش‌بینی‌ها به بازارهای کالایی جهان، نفت رشد قیمتی سه درصدی داشت و کالاهای مانند مس، روی و آلومینیوم نیز با افزایش نرخ بیش از ۵ درصدی همراه شدند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، محمد خبری‌زاده، عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک کارآفرین بیان کرد: از بعد از ظهر روز پنج‌شنبه که آمار تورم کشور آمریکا اعلام و مشخص شد روند افزایشی تورم در آمریکا کندتر از پیش‌بینی‌ها بوده است، این مورد سبب شد کمی خوش‌بینی‌ها به بازارهای کالایی جهان بازگردد و نرخ کامودیتی‌ها در بازارهای کالایی افزایش پیدا کند به شکلی که نفت رشد قیمتی ۳ درصدی داشت و کالاهای مانند مس، روی و آلومینیوم نیز با افزایش نرخ بیش از ۵ درصدی همراه شدند. به طور مثال روی به نزدیک ۳ هزار و ۵۰ دلار رسید که در یک ماه اخیر بالاترین نرخ بوده است.

او می‌گوید: در کنار این مسئله کاهش محدویت‌های کرونایی در چین نیز باعث شد اقبال به بازار کامودیتی‌ها بیشتر شود چرا که چین بزرگترین مصرف‌کننده کامودیتی در دنیا است و با کاهش محدویت‌ها قطعا مصرف‌ها بیشتر خواهد شد. در کل همه این موارد سبب شد بازارهای جهانی شاهد دو روز پیاپی سبز باشند.

خبری‌زاده افزود: همین مسئله بر بازار سرمایه ما اثرگذار خواهد بود. حدود ۷۰ درصد بازار ما به قیمت‌های جهانی متصل است و می‌توان گفت با توجه به این که بازار سرمایه در نقاط خوب و ارزنده ای قرار دارد رویدادی مثبت و امیدوار کننده تلقی می‌شود.

کد خبر: ۱۸۷٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha