۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان ایلامی پرداخت می‌شود
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان ایلامی پرداخت می‌شود

ایلام- رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: با پیگیری های انجام شده، خسارت محصولات کشاورزی استان تا پایان آبان ماه جاری پرداخت می شود.

آذرنوش عموزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بیش از ۴۰ هزار هکتار از محصولات زراعی کشاورزان تحت پوشش بیمه خسارت قرار دارند که با رایزینی صورت گرفته با صندوق بیمه کشاورزی تمامی مطالبات و خسارات ناشی از خشکسالی پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از تامین اعتبار و پرداخت خسارات ناشی از خشکسالی سال گذشته به کشاورزان تا پایان آبان ماه خبر داد.

آذرنوش عموزاده افزود: سال گذشته استان ایلام خشک ترین استان کشور بوده است، در استان ایلام بارندگی نسبت به بلند مدت ۶۴ درصد نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: مشکلات زیادی در این راستا برای دامداران و کشاورزان به وجود آمده است، به طوری که سال گذشته ۱۰۰ درصد مزارع دیم استان و ۳۰ تا ۵۰ درصد نیز مزارع آبی استان خسارت دیدند.

عموزاده گفت : بر همین اساس در بحث بیمه مزارع باید فرهنگ سازی شود و با توجه به اینکه جزو کشورهای خشک محسوب می‌شویم، لازم است که هر ساله کشاورزان مزارع خود را در مقابل عواملی مانند خشکسالی بیمه کنند.

کد خبر: ۱۸۷٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سگوند IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 0
      سلام کارکنان جهاد کشاورزی خرم آباد استان لرستان اسامی چند نفر از ما کشاورزان رو که بیمه کردیم خط زده بودن و به بانک معرفی نکرده بودن بعد که پیگیر شدیم متوجه شدیم که متأسفانه نه رئیس مسول آقای ... نه سه چهار تا از کارمندان نمیدونستن که اسامی لیست بینه توی سه فایل است و فقط یک فایل رو تایید کرده اند الان هم با مشکل مواجه شدیم لطفت رسیدگی کنید ۰۹۱۶۷۰۸۳۴۵۲