۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
۷۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی در کرمانشاه مقاوم سازی شد
معاون بنیاد مسکن کرمانشاه:

۷۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی در کرمانشاه مقاوم سازی شد

کرمانشاه- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کرمانشاه گفت: ۷۲ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن کرمانشاه، فرهاد فقیهی بر ایمن سازی سازه‌های مسکن روستایی تاکید و اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۲ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان کرمانشاه مقاوم سازی شده است.

وی افزود: ۱۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد تا به امروز ۸۵ هزار و ۵۰۰ واحد معادل ۷۲ درصد مقاوم سازی شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع تعداد واحدهای مقاوم سازی شده روستایی در این استان حدود ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد آن در پی زلزله سال ۱۳۹۶ بازسازی و مقاوم سازی شد.

فقیهی با بیان اینکه کرمانشاه در زمینه مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در سطح کشور رتبه دوم را دارد، یادآوری کرد: میانگین مقاوم سازی واحدهای روستای در کشور ۵۰ درصد است که این میانگین در استان کرمانشاه بیشتر از میانگین کشوری و ۷۲ درصد است.

وی با اشاره به واحدهای مقاوم سازی نشده در کرمانشاه، تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته طی یک برنامه زمانبندی ۱۰ ساله تمام واحدهای روستایی غیر مقاوم باقیمانده تا سال ۱۴۱۰ مقاوم سازی خواهند شد.

کد خبر: ۱۸۷٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha