۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹
استفاده از سرمایه‌های خرد مردم در پروژه‌های شهری قم| تدوین اطلس سرمایه‌گذاری
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری قم خبر داد؛

استفاده از سرمایه‌های خرد مردم در پروژه‌های شهری قم| تدوین اطلس سرمایه‌گذاری

قم- رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم از آغاز قالب جدیدی از سرمایه‌گذاری با عنوان سهام پروژه خبر داد و گفت: پروژه‌ها را به بورس برده و از سرمایه‌های خرد مردم استفاده می‌کنیم.

به گزارش بازار، علی رمضانی با اشاره به اینکه بخشی از درآمدهای شهرداری از محل مشارکت با بخش خصوصی تأمین می‌شود، اظهار کرد: این مشارکت در دو نوع انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نوع نخست در مواردی که برای شهرداری آورده‌ای به همراه داشته باشد از راه عدم دریافت عوارض انجام خواهد شد، مطرح کرد: در نوع دوم نیز در مواردی که شهرداری امکاناتی مانند زمین دارد، استفاده می‌شود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با اشاره به اینکه در پروژه‌های مشارکتی درصدی از تکمیل پروژه برای شهرداری است، عنوان کرد: در چند قالب می‌توان این مشارکت را پیشبرد که یکی از قالب‌های آن ساخت، واگذاری، اجاره و بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: در این حالت طی چند سال پروژه در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت و سپس پس از پایان مهلت قرارداد به شهرداری باز خواهد گشت.

رمضانی با تأکید بر اینکه برخی از پروژه‌ها نیز مشارکت مدنی است، خاطرنشان کرد: در این حالت شهرداری و سرمایه‌گذار پس از اتمام پروژه سهم مشخص‌شده خود را بر خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه قالب جدیدی با عنوان سهام پروژه در حال آغاز شدن است، ابراز کرد: در این حالت تلاش خواهیم داشت پروژه‌ها را به بورس برده و از سرمایه‌های خرد مردم استفاده کنیم تا آن‌ها نیز درگیر پروژه‌های شهری باشند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با بیان اینکه رویکرد ما رفع موانع پروژه‌ها است، تصریح کرد: اگر مدت‌زمان اجرا و به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌ها بیش‌ازحد طولانی شود، هم شهرداری و هم سرمایه‌گذار متضرر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تا افق ۱۴۰۴ تدوین خواهد شد، یادآور شد: پس از تدوین این افق از سال ۱۴۰۲ فراخوان‌ها برای جذب مشارکت انجام خواهد شد.

رمضانی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی می‌توانند کمک‌حال شهرداری باشد، ابراز کرد: یکی از نیازمندی‌های شهر قم در حوزه پارکینگ است که ازجمله پروژه‌های در حال انجام در این راستا پروژه چارسو است.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم مشکل بست شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) را نیز رفع کنیم، اضافه کرد: بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با مدل‌های مختلف نقشه راه سازمان سرمایه‌گذاری و خدمات شهری می‌شود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم از وضعیت نامناسب مقابل حرم یاد کرد و گفت: طی یک سال گذشته با انجام جلسات مختلف و همراهی مدیریت شهری سرمایه‌گذار مناسب شناسایی شد که امیدواریم به‌زودی از وضعیت فعلی خارج شود.

وی با بیان اینکه پروژه تعریف‌شده ۴ ساله است، اظهار داشت: پس از تائید قرارداد توسط شورای اسلامی شهر و کمیته انطباق فرمانداری قم، پروژه در مسیر اجرا قرار خواهد گرفت.

رمضانی با اشاره به مشکلات زیرساختی بلوار پیامبر اعظم(ص)، مطرح کرد: مجموعه مدیریت استان در این راستا ورود پیدا کرده و به‌زودی مشکلات رفع خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) ۱۴ قرارداد داریم که دو پروژه آن تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۱۸۷٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حاج مهدی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      با سلام بنظرم کار پسندیده ای است که می‌تواند مورد الگوی سایر شهرداری های کشور یا حتی سایر سازمان ها و نهادهای دولتی قرار گیرد