۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
لزوم همکاری مشترک ایران و ونزوئلا در عرصه انرژی و کشاورزی
نماینده مردم خمین در مجلس مطرح کرد

لزوم همکاری مشترک ایران و ونزوئلا در عرصه انرژی و کشاورزی

نماینده مردم خمین در مجلس اعتقاد دارد کشورهای واقع در آمریکای لاتین رویکرد استکبارستیزی دارند لذا فعالیت مشترک به آنها می تواند فرصت خوبی برای توسعه همکاری ها در ابعاد مختلف باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا نظری، در رابطه با اهمیت اجرایی کردن مفاد نقشه راه همکاری‌های بلندمدت با ونزوئلا از سوی کشورمان، گفت: کشورهای واقع در آمریکای لاتین عموما رویکرد استکبارستیزی دارند از این رو فعالیت مشترک به آنها می تواند فرصت خوبی برای توسعه همکاری ها در ابعاد مختلف باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واشنگتن از حضور ایران در آمریکای لاتین هراس دارد، اظهار کرد: بنابراین امضاء قراردادها و اسناد در زمینه های اقتصادی، کشاورزی، پزشکی و غیره می تواند برای کشورمان منافع خوبی را تامین کند.

وی ضمن بیان اینکه ایران و ونزوئلا از جمله قطب های انرژی در دنیا محسوب می شوند، ادامه داد: خوشبختانه کشورمان دارای سطح دانش بومی در مهندسی ایجاد پالایشگاه و تولید محصولات پتروشیمی است لذا همکاری در این عرصه می تواند برای دو کشور ارزآور باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین باید یادآور شد ونزوئلا در شرایط جغرافیایی خوبی از حیث تولید محصولات کشاورزی قرار دارد و می توان از این ظرفیت برای کشت فراسرزمینی استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: بدون شک تدوین نقشه راه همکاری‌های بلندمدت باید به دیگر کشورهای این قاره نیز تسری یابد.

کد خبر: ۱۸۷٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha