۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴
احیا و نوسازی ۱۱ هزار هکتار نخیلات درجه ۳ در استان بوشهر| الگوی کشت تغییر می‌کند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

احیا و نوسازی ۱۱ هزار هکتار نخیلات درجه ۳ در استان بوشهر| الگوی کشت تغییر می‌کند

بوشهر- منفرد مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از احیا و نوسازی ۱۱ هزار هکتار نخیلات درجه ۳ در استان بوشهر خبر داد و گفت: الگوی کشت در نخیلات این استان تغییر خواهد کرد.

نوذر منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: افزایش میزان بهره‌وری در حوزه کشاورزی اعم از زراعی و باغی، نیازمند همکاری شرکت‌های دانش بنیان و فناور است که در استان بوشهر این مهم مورد توجه جدی قرار دارد.

وی افزود: استان بوشهر با دارا بودن بیش از ۶ میلیون اصله نخل و تولید و برداشت ۱۷۰ هزار تن خارک و رطب و خرما، جایگاه خاصی در کشور دارد و به منظور افزایش راندمان آبیاری و افزایش کمی و کیفی تولید خرما، اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از احیا و نوسازی نخیلات درجه ۳ در سطح ۱۱ هزار هکتار خبر داد و خاطر نشان کرد: اصلاح و جایگزینی حدود ۱۰ هزار اصله نخل به عنوان پایلوت اجرایی و عملیاتی شده که نتایج خوبی در بر دارد.

منفرد تصریح کرد: تغییر الگوی کشت نیز از دیگر اقدامات مهم در حوزه نخیلات است که در سطح ۱۶ هزار هکتار انجام شده است.

وی اضافه کرد: طرح اصلاح شبکه آبیاری نخیلات در آبپخش و سعدآباد و وحدتیه از جمله اقداماتی است که موجب صرفه‌جویی در مصرف آب و همچنین افزایش راندمان شده و کیفیت محصول نیز بهبود یافته است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بهبود وضعیت معیشتی نخلداران و ایجاد اشتغال پایدار در حوزه کشاورزی و زراعی و باغی از اولویت‌های ما در استان است که با حمایت مدیریت ارشد استان اقدامات خوبی انجام شده است.

کد خبر: ۱۸۶٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha