۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
رزین شیمی افسون با قیمتی رقابتی در بازار ایران

رزین شیمی افسون با قیمتی رقابتی در بازار ایران

رزین مایعی است که دارای خواص مکانیکی سخت، مقاومت شیمیایی خوب و استحکام چسبندگی بالا است که آن را برای کاربردهای مختلف بسیار مفید می‌کند.

رزین چیست

رزین مایعی است که دارای خواص مکانیکی سخت، مقاومت شیمیایی خوب و استحکام چسبندگی بالا است که آن را برای کاربردهای مختلف بسیار مفید می‌کند. به زبان ساده، رزین متعلق به گروهی از پلیمرها است که به‌عنوان پیش پلیمر شناخته می‌شوند. به زبان ساده‌تر؟ رزین گروهی از پلیمرهای پایه است که وقتی با مواد مختلف مانند الکل‌ها و اسیدها مخلوط می‌شوند چیز جدیدی را تشکیل می‌دهند.

 رزین اپوکسی

رزین در صنایع ساختمانی و مهندسی عمران به‌عنوان‌مثال استفاده می‌شود. ترکیبات کف‌پوش، چسب‌ها، ملات ها و دوغاب‌ها، پوشش‌های بدون حلال و با جامد بالا.

انواع رزین

انواع مختلفی از رزین وجود دارد که هرکدام در صنایع گوناگون برای کاربردهای متنوع مورداستفاده قرار می‌گیرند. بهترین رزین اغلب رزینی با بهترین مواد باکیفیت یا حتی بهترین ویژگی‌های کلی نیست، بلکه رزینی است که برای یک کاربرد خاص مناسب است. با این اوصاف، بیایید نگاهی به رزین‌های مختلف در بازار، ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها و موارد استفاده از آن‌ها بیندازیم.

رزین uv

رزین UV تنها از یک جزء تشکیل‌شده است. این نوع رزین، فقط نیاز به‌قرار گرفتن در معرض نور uv دارد تا واکنش شیمیایی را فعال کند.

برای کار با رزین uv، فقط باید آن را روی موردی که برای پوشش انتخاب کرده‌اید بریزید، در صورت تمایل می‌توانید رزین را قبل از ریختن آن رنگ کنید. برای تنظیم رزین UV باید آن را در معرض نور uv قرار دهید. مدت‌زمانی که باید آن را در معرض نور UV قرار دهید به ضخامت رزینی که ریخته‌اید و اندازه قطعه بستگی دارد.

رزین پلی اورتان

می‌توانید از رزین پلی اورتان برای قالب‌های ریخته‌گری استفاده کنید، این محصول بسیار بادوام است که می‌توان از آن برای ساخت انواع اقلام استفاده کرد. انواع مختلفی از رزین پلی یورتان وجود دارد که در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد، مانند بسیاری از لوازم‌خانگی که محصولات پلی یورتان در آن‌ها وجود دارد، پلی اورتان هم‌چنین در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود.

رزین اپوکسی

نحوه استفاده و خرید رزین اپوکسی بستگی به پروژه‌ای دارد که در حال انجام آن هستید. به‌طور خلاصه، در کاربرد اصلی و نحوه استفاده آن، یک‌لایه به لایه رزین را اعمال می‌کند و اجازه می‌دهد تا هر لایه قبل از اعمال لایه بعدی خشک شود.

رزین پلی استر

مشابه رزین اپوکسی، رزین پلی استر را می‌توان برای ساخت مدل‌ها استفاده کرد، اغلب برای ساخت حوضچه‌ها، استخرها و در ساخت قایق‌ها استفاده می‌شود. رزین پلی استر دارای ساختار الیافی است و یک رزین قوی است که در برابر آب نیز مقاوم است.

رزین پلی استر نیاز دارد که قبل از استفاده از آن هاردنر را با آن ترکیب کنید. مقدار هاردنر اضافه‌شده زمان پخت رزین پلی استر را تعیین می‌کند. هنگامی‌که دو جزء را باهم ترکیب کردید، باید آن‌ها را کاملاً مخلوط‌کنید و مطمئن شوید که هیچ‌یک از اجزا در ته ظرف قرار نگیرد. هنگامی‌که اجزا را باهم ترکیب کردید، می‌توانید از رزین پلی‌استر برای لمینت کردن یا ساختن قالب استفاده کنید.

رزین اکریلیک

رزین شیمی افسون با قیمتی رقابتی در بازار ایران

 استفاده از رزین اکریلیک

رزین اکریلیک یکی از جالب‌ترین انواع رزین موجود است. رزین‌های اکریلیک به دلیل استفاده به‌عنوان رزین اپوکسی شفاف برای صنایع‌دستی به‌خوبی شناخته‌شده‌اند، اما کاربردهایی بسیار فراتر از استفاده برای صنایع‌دستی دارند. رزین‌های اکریلیک برای چیزهایی مانند شیشه آکواریوم یا شیشه‌های ظاهری در وان های حمام بسیار پیشرفته استفاده می‌شود. آن‌ها دارای استحکام کششی باورنکردنی هستند و می‌توانند به سطحی در سطح مولکولی ذوب شوند یا با سایر اشکال رزین اکریلیک ذوب شوند تا چیزی شبیه شیشه بدون درز ایجاد کنند.

این نوع رزین در برابر ضربه و سایش بسیار مقاوم است و در اثر قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش زرد نمی‌شود. این بدان معنی است که اغلب در برنامه‌های نمایشگر سنگین استفاده می‌شود. یکی از جالب‌ترین بخش‌های رزین اکریلیک این است که می‌توان آن را در انواع یک جزئی و دوجزئی یافت، اگرچه باید اشاره‌کنیم که در هر دو مورد می‌تواند بسیار گران باشد.

 خواص رزین

رزین یک محصول سخت بادوام است که دارای خواص زیر است:

  • قدرت چسبندگی عالی
  • کیفیت‌های مکانیکی قوی
  • مقاومت شیمیایی عالی

 کاربرد رزین

این ویژگی‌ها اجازه می‌دهد تا رزین در بسیاری از زمینه‌ها اعمال شود:

  • عایق‌بندی قطعات الکترونیکی و الکتریکی
  • برای پوشش فلز
  • چسب همه‌منظوره
  • انواع پروژه‌ها برای هنر، کارهای دستی و صنایع‌دستی
  • مواد پلاستیکی تقویت‌کننده الیاف عایق‌های الکتریکی
  • فوم غیرقابل انعطاف
  • چسب برای ملات و سیمان
  • پوشش‌های مورداستفاده در صنعت
  • رزین اپوکسی در سایر کاربردهای صنعتی مانند رنگ‌ها، درزگیرها، لاک‌ها، ریخته‌گری‌ها و ترکیبات درزبندی نیز استفاده می‌شود.

رزین اپوکسی بهتر از بسیاری از انواع رزین‌های دیگر است، زیرا دارای مقاومت شیمیایی و رطوبت استثنایی است. همچنین در طول زمان پخت، انقباض کم را نشان می‌دهد. رزین همچنین دارای قابلیت عایق و الکتریکی عالی است، ماندگاری طولانی دارد و در برابر ضربه مقاوم است. همچنین به دلیل داشتن طیف وسیعی از ویژگی‌های متنوع، به‌طور گسترده در قالب‌گیری قطعات استفاده می‌شود و تقویت‌کننده‌ها و ترکیبات متعددی را ارائه می‌دهد.

رزین اپوکسی ازنظر فرآیند پخت با رزین پلی استر متفاوت است. رزین اپوکسی با افزودن یک عامل سخت‌کننده پخت می‌شود، درحالی‌که رزین پلی استر با استفاده از کاتالیزور پخت می‌شود. رزین‌های اپوکسی بسیار بهتر از سایر رزین‌ها به مواد مختلف متصل می‌شوند، اما به یاد داشته باشید که رزین اپوکسی همیشه ضد آب نیست. استفاده از رزین اپوکسی در زیرآب برای مدت طولانی توصیه نمی‌شود و به همین دلیل برای استفاده در صنایع دریایی قابل‌استفاده نیست.

رزین شیمی افسون با قیمتی رقابتی در بازار ایران

 کاربرد رزین

شیمی افسون تولید کننده رزین اپوکسی و رزین پلی استر

رزین‌ها طیف گسترده‌ای از کاربردها را در صنایع مختلف ازجمله پزشکی، بسته‌بندی، ساخت‌وساز، الکترونیک و غیره دارند. شیمی افسون برترین شرکت شیمی ایران به‌عنوان توزیع‌کننده انواع رزین باکیفیت به تولیدی‌ها، صنعتگران و دیگر شرکت‌های شیمی توانسته بخش عمده‌ای از بازار ایران را پوشش دهد.

ازآنجایی‌که رزین‌ها مواد همه‌کاره هستند، تقاضا و فضای زیادی برای بسیاری از تأمین‌کنندگان تخصصی رزین وجود دارد. هم‌چنین به دلیل سبک‌وزن بودن رزین‌های پلیمری، در صنعت خودروسازی کاربرد زیادی دارند. سایر صنایع نیز به‌شدت به تولیدکنندگان رزین پلیمری متکی هستند، ازجمله نفت و گاز، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و مراقبت شخصی.

به‌طورکلی، دو عامل مهم برای انتخاب بهترین تأمین‌کننده رزین وجود دارد. اولاً، ازآنجایی‌که انواع مختلفی از رزین وجود دارد، باید شرکت تأمین‌کننده‌ای را پیدا کنید که نوع محصول مناسب شمارا داشته باشد. ثانیاً این شرکت‌ها می‌توانند ازنظر قیمت، مکان و کیفیت خدمات متفاوت باشند. شرکت شیمی افسون جزو برترین تولیدکننده‌ها و پخش‌کننده‌های رزین داخل ایران است. این شرکت علاوه بر کیفیت عالی و درجه‌یک محصولات، با ارائه مقرون‌به‌صرفه ترین قیمت‌ها، انواع رزین را بدون واسطه و مستقیم در بازار پخش می‌کند.

کد خبر: ۱۸۶٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha