۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
بازارهای مرکبات در مازندران سنتی است
در گفتگو با بازار؛

بازارهای مرکبات در مازندران سنتی است

ساری- رزاقی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به این که بازارهای مرکبات سنتی اداره می شود، گفت: باید به سمت بازارهای جدید و صادراتی برویم.

عبدالرحمن رزاقی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به آغاز برداشت پرتقال در استان پیش بینی میزان برداشت را بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال قبل رشد خواهد داشت.

وی خواستار رعایت ضوابط فنی در فرایند برداشت و انبارداری برای کاهش ضایعات پرتقال شد و گفت: دوره رسیدگی پرتقال پس از برداشت ادامه نمی یابد از این رو باید این میوه قند کامل را پیدا کند و ممکن است فرایند رسیدن میوه در برخی مناطق طول بکشد.

وی به کشاورزان توصیه کرد تا در برداشت میوه، چین زنی را رعایت و میوه های رسیده را برداشت کنند، گفت: همچنین برداشت میوه باید از قسمت های پائین درخت صورت گیرد.

رزاقی بر جلوگیری از اختلاط میوه های ریخته شده پای درخت با دیگر میوه ها تاکید کرد و گفت: عدم رعایت این مسئله سبب می شود تا در فرایند انبار میوه دچار پوسیدگی شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: متاسفانه بازارهای مرکبات سنتی اداره می شود و این مسسئله سبب جولان واسطه ها و دلالان برای برهم زدن بازار می شود.

وی از کشاورزان خواست به توصیه های کارشناسان در برداشت و بازاریابی محصوب توجه کنند و افزود: بازارها باید از حالت سنتی خارج شود زیرا سرریز میوه ضرورت توجه به بازارهای صادراتی و جدید را الزامی می سازد.

رزاقی با اشاره به اجرای طرح شناسنامه دار کردن باغات به باغداران توصیه کرد با مراجعه به سازمان نظام صنفی کشاورزی، باغات را شناسنامه دار کنند و گفت: مصرف کننده تمایل دارد روند تولید میوه را بداند.

کد خبر: ۱۸۶٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha