۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
«پسته شو» در دامغان برگزار شد| فناورها به کمک کشاورزی آمدند
گزارش خبری بازار؛

«پسته شو» در دامغان برگزار شد| فناورها به کمک کشاورزی آمدند

دامغان- رویداد ملی پسته شو با هدف نفوذ فناوری و کمک گرفتن از شرکت های دانش بنیان در توسعه کشت و تولید پسته به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، رویداد پسته شو یا همان شتاب‌دهنده و استارتاپ با موضوع پسته در حالی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد که ۵۰ ایده در بخش های کاشت، نگهداری، برداشت، فرآوری، آب و ... در زمینه توسعه کمی و کیفی کشت پسته در استان سمنان در این مراسم ارائه شدند.

محسن نظری رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان در حاشیه این مراسم به خبرنگار بازار، گفت: رویداد پسته شو با موضوع ارائه طرح ها و توانمندی های محصولات پسته و حتی شناسه عارضه های کشاورزی و کیفیت و کمیت محصولات تولیدی، برگزار شده است.

نظری با بیان اینکه در این رویداد ۵۰ ایده در موضوعاتی مانند خاک، کود داروی ریشه درختان پسته، دفع آفات، فرمولاسیون بازدهی زمین های پسته، سامانه جامع مدیریت باغات و ... توسط نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان ارائه شد، بیان داشت: ۱۵ ایده برتر در این رویداد ارائه شدند.

در این رویداد ۵۰ ایده در موضوعاتی مانند خاک، کود داروی ریشه درختان پسته، دفع آفات، فرمولاسیون بازدهی زمین های پسته، سامانه جامع مدیریت باغات و ... توسط نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان ارائه شد

وی با بیان اینکه این ایده‌ها با موضوعات مختلف آب، خاک، آفات و ... تلاش دارند تا ارتقای کیفی و کمی محصول پسته را محقق کنند، تاکید کرد: هدف اصلی پسته شو در واقع کمک به ورود شرکت های دانش بنیان در زمینه محصول پسته و فرآوری آن با ایده های علمی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه هم افزایی و نفوذ فناوری و نوآوری به صنایع حوزه پسته استان سمنان از دیگر محورهای این رویداد است، تاکید کرد: حمایت از دانش بنیان ها در دستور کار پارک علم و فناوری قرار دارد.

یکی از بخش‌های جانبی رویداد پسته شو توضیحاتی بود که از سوی وزارت علوم درباره اجرای طرح دستیار فناور ویژه دانشجویان ارائه شد. در این طرح دانشجویانی که از دانشگاه‌ها به پارک ها معرفی می‌شوند در مقطع کاردانی و کارشناسی یک میلیون تومان و دانشجویان ارشد دو و دکترا سه میلیون تومان کمک هزینه وزارت عموم از طریق پارک های علم و فناوری دریافت خواهند کرد.

به گزارش بازار، پسته دامغان با گردش مالی سالانه سه الی پنج هزار میلیارد تومان یکی از بزرگترین مزیت های اقتصادی استان سمنان است.

کد خبر: ۱۸۶٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha