۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
تورم ۷۰ درصدی سفره مردم را کوچک کرده است| لزوم ارائه راهکار برای جبران قدرت خرید مردم
نماینده مردم نیشابور در مجلس:

تورم ۷۰ درصدی سفره مردم را کوچک کرده است| لزوم ارائه راهکار برای جبران قدرت خرید مردم

ارکانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس از وجود تورم ۷۰ درصدی و کوچک تر شدن سفره مردم انتقاد کرد.

به گزارش بازار، احسان ارکانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: تورم ۷۰ درصدی اقلام خوراکی و غذایی امروز سفره مردم را کوچک تر و کمتر کرده است در نتیجه مصرف میوه، لبنیات، پروتئین کاهش یافته است؛ راهکار دولت برای جبران قدرت خرید مردم چیست.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس اظهار کرد: از دولت تقاضا می شود از اقداماتی که موجب تشدید نارضایتی در حوزه های مختلف می شود این روزها اجتناب کنند و با اتخاذ بهترین تدابیر پیشگیرانه این اعتراضات که بعضا ریشه در عدم مدیریت صحیح موضوع دارد را برطرف کند. به عنوان مثال ایجاد نگرانی در بین ده ها هزار نفر جوان و نوجوان در آستانه کنکور که مکررا نسبت به بلاتکلیفی در نحوه پذیرش کنکور سال آتی معترض هستند و یا کامیون دارانی که اقدام به نوسازی کامیون خود کرده و مدت هاست به علت مافیای اسقاط کامیون سرمایه آن ها در پارکینگ خوابیده است و از نان خوردن افتاده اند نمونه بارز آن ها هستند.

وی ادامه داد: در خصوص مسائل اخیر رهبر معظم انقلاب در پیامی که داشتند به مرزبندی بین جوانان و نوجوانانی که براساس برخی احساسات و برخی بی دقتی ها در مسائل وارد میدان شدند و حتی رهبر معظم آن ها را به نوعی بچه های خودمان تلقی کرده اند با صحنه گردانان اصلی که با نقشه و برنامه وارد شده اند باید مرزبندی و تفکیک دقیق قائل شد و در مقابل صحنه گردانان اصلی هم اقدام قاطع و خردمندانه مدنظر رهبر معظم انقلاب بود که قوه قضائیه مستقلانه باید براساس همین فرمایشات حکیمانه به آن رسیدگی کند.

ارکانی تاکید کرد: از رئیس جمهور و وزیر بهداشت تشکر می کنم که پس از ۱۳ سال با ایجاد دانشگاه علوم پزشکی نیشابور موافقت کردند و پیگیری هایی که بنده به عنوان خادم مردم در این مسیر انجام دادم با همراهی وزارت بهداشت به ثمر نشست و امیدواریم با مدیریت توانمند و توان وقت در علوم پزشکی نیشابور بتوان مشکلات عدیده درمانی و بهداشتی حوزه انتخابیه را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: در بحث ارتقاء بخش میان جلگه به شهرستان که در هیات دولت مطرح است، طبق قولی که معاون اول رئیس جمهور داده امیدواریم این کار انجام شود، همچنین از وزرای نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری و بهداشت تشکر می کنم که با دعوت اینجانب به حوزه انتخابیه سفر کرده و از مشکلات حوزه انتخابیه آگاه شدند. همچنین از جهاد کشاورزی استان و فرماندار نیشابور به منظور حل مشکل بازار دام میان جلگه قدردانی می کنم. در این میان از وزیر راه نیز تشکر می کنم، علیرغم مشکلات کمبود زمین و مسکن در نیشابور با الحاق محدوده اراضی جدید در نیشابور موافقت خواهند کرد که مشکل ۴۰ ساله مردم برطرف خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۶٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha