۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
بازار رقابتی بورس کالا، جان دوباره به سیمانی‌ها داد
معاون مالی و اقتصادی سیمان هرمزگان:

بازار رقابتی بورس کالا، جان دوباره به سیمانی‌ها داد

فعال بازار سیمان گفت: خوشبختانه روند سودآوری و تولید سیمان در مسیر صعودی قرار دارد که بخش بزرگی از بهبود شرایط شرکت‌های سیمانی به استفاده از ظرفیت‌های بازار رقابتی بورس کالا مرتبط می‌شود

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، حسن هراتی، معاون مالی و اقتصادی سیمان هرمزگان در خصوص دلایل رشد سودآوری این شرکت سیمانی گفت: یکی از دلایل مهمی که رشد حاشیه سود سیمان هرمزگان را به همراه داشت، ورود به بازار رقابتی بورس کالا بود تا بازار، نرخ محصولات سیمانی را تعیین کند.

هراتی ادامه داد: علی‌رغم اینکه به فصل سرد سال وارد شدیم، اما تقاضای سیمان در جنوب کشور مطلوب است و روند فروش به شیوه‌ای مطلوب جریان دارد.

این فعال بازار سیمان کشور در پاسخ به این پرسش که آیا با حذف دخالت های دولتی در روند فروش و عملکرد شرکت‌ها، شرایط صنعت سیمان بهتر از گذشته خواهد شد؟ گفت: اگر براساس وعده مسئولان دولتی، دخالت‌های بی‌مورد در روند قیمت، فروش و عملکرد شرکت ها که بعضا از سوی نهادهای نظارتی انجام می‌شود، کنار رود بدون شک نه تنها صنعت سیمان بلکه کل اقتصاد کشور به جریان می‌افتد و در مسیر رشد قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ورود به بورس کالا یک گام بزرگ در حمایت از تولید و صنعت سیمان بود که با توجه به شفافیت بازار سرمایه، دیگر نباید محدودیتی از سوی نهادهای بیرونی بازار سرمایه به شرکت‌ها تحمیل شود تا علاوه بر شفافیت، واقعیت نیز در روند فروش شرکت‌ها و سودآوری آن ها حکمفرما شود.

معاون مالی و اقتصادی سیمان هرمزگان در پایان در خصوص روند بازار سهام نیز گفت: بازار سهام با توجه به شرایط دو سال اخیر و ریسک‌های سیستماتیک و بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران، امروز در نقطه ای قرار گرفته است که محکوم به رشد است و تنها باید اعتماد سهامداران به بازار سهام برگردد تا شاهد تعادل بازار و بهبود روندها باشیم.

کد خبر: ۱۸۶٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha