۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶
ارزآوری ۱۳۷ هزار و ۲۱۴ دلاری صادرات تخم مرغ از خراسان جنوبی
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد؛

ارزآوری ۱۳۷ هزار و ۲۱۴ دلاری صادرات تخم مرغ از خراسان جنوبی

بیرجند- اصغر زاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از ارزآوری ۱۳۷ هزار و ۲۱۴ دلاری صادرت تخم مرغ درسال جاری خبر داد و گفت: ۳۶۰ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی به خارج از استان صادر شده است.

محمد اصغر زاده در گفت و گو با بازار با اشاره به وضعیت مرغداری های خراسان جنوبی بیان کرد: ۸۰۵ واحد مرغداری گوشتی و ۵۴ واحد مرغداری تخمگذار، دو واحد مرغ بومی، ۲۱ واحد پولت، ۹۸ واحد پرورش شترمرغ، ۱۰ واحد پرورش بلدرچین و ۱۷ واحد پرورش بوقلمون در استان فعال است.

وی با بیان اینکه تخم مرغ مازاد بر نیاز استان به دیگر استان ها و کشور ها صادر می شود، اظهار کرد: طی نیمه نخست سال جاری ۳۶۰ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی در قالب ۱۲ محموله از این استان صادر شده است.

اصغر زاده از ارزآوری ۱۳۷ هزار و ۲۱۴ دلاری صادرت تخم مرغ درسال جاری خبر داد و گفت: نیمه نخست امسال صادرات تخم مرغ نطفه‌دار ۳۸۰ هزار عدد بوده که ۱۱۴ هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

وی افزود: در این مدت ۱۴۳ هزار و ۶۴۰ قطعه پولت تخمگذار هم صادر شد که ۵۷۴ هزار و ۵۶۰ دلار ارزآوری به همراه داشت.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری ۳۵ هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی در قالب یک محموله به ارزش ۱۵۰ هزار و ۵۰ دلار به کشور افغانستان صادر شد، گفت: صادرات ۱۲۷ هزار و ۸۳۰ کیلوگرم مو و کرک بز در قالب هفت محموله، ۱۰۷ هزار و ۸۳۰ دلار ارزآوری داشته است.

بنا به گفته وی در مجموع ۲۷ محموله محصولات دام و طیور به ارزش یک میلیون و ۳۵ هزار و ۵۳۱ دلار از خراسان جنوبی به خارج کشور صادر شده است.

اصغر زاده بیان کرد: این صادرات شامل تخم مرغ نطفه‌دار، تخم مرغ خوراکی، پولت تخمگذار، مو و کرک بز، پودر گوشت، جوجه گوشتی و پشم گوسفند بوده که بیشتر به کشورهای چین، افغانستان و عراق صادر شده است.

کد خبر: ۱۸۶٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha