۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
تدوین دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور
معاون امور بندری سازمان بنادر اعلام کرد

تدوین دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور

معاون امور بندری سازمان بنادر از تدوین دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور و انعقاد قرارداد بهره‌برداری از بنادر جاسک، سیریک، کنگان و گناوه خبر داد.

به گزارش بازار، جلیل اسلامی، معاون امور بندری سازمان بنادر، درخصوص آخرین وضعیت اجرای طرح جامع بنادر بازرگانی و ساماندهی بنادر کوچک، گفت: در راستای ارتقاء یکپارچگی و هماهنگی در شناسایی، تدوین کاربری و هرگونه عملیات ساخت و ساز عمرانی و تامین تجهیزات، اقدامات و فعالیت‌های اجرایی، افزایش نفوذ سرمایه گذاری‌ها در تسهیل ورود کشتی‌های بزرگ تجاری، پیشگیری از معطل شدن و کاهش انتظار نوبت کشتی ها و نیز تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر کشور «دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور» مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به «دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور» عنوان کرد: این دستور العمل در بردارنده مطالعات شرایط بازار و تغییرات آن، امکان سنجی پروژه‌های اجرایی یا توسعه‌ای جهت تصویب، اصلاح یا تجزیه پروژه‌ها و نیز تحلیل و تصویب طرح جامع جدید با بهره گیری از ظرفیت مشاوران است.

به گفته اسلامی، تدوین یک دستورالعمل اجرایی فرآیند محور، همراه با احصای ادارات دست اندرکار، جایگاه و وظایف آن ها نیز در دستورکار قرار گرفته است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: به منظور اجرای طرح جامع بنادر کشور، بازنگری دستورالعمل کمیته پایش و به روزرسانی طرح جامع بنادر بازرگانی کشور مصوب اجلاس شماره ۱۷۲۴ مورخ ١٣٩١/١١/١۶ هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، انجام شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، اسلامی درباره ساماندهی و واگذاری بنادر کوچک نیز اعلام کرد: در این خصوص قرارداد بهره برداری از بنادر جاسک و سیریک در استان هرمزگان و بنادر کنگان و گناوه در استان بوشهر منعقد شده و واگذاری بنادر دیلم و دیر در استان بوشهر نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.

کد خبر: ۱۸۶٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha