۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
اقدامات کوتاه و بلند مدت برای مواجهه با چالش آبی| سعی می شود قطعی آب مزمن در کشور نداشته باشیم
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو بازار:

اقدامات کوتاه و بلند مدت برای مواجهه با چالش آبی| سعی می شود قطعی آب مزمن در کشور نداشته باشیم

کوهساری رئیس «کمیته آب و فاضلاب» کمیسیون عمران مجلس گفت: سعی داریم برخی اقدامات در کوتاه مدت و بلند مدت مد نظر قرار گیرد تا مشکلات آبی که در آینده پیش بینی می شود، برطرف گردد.

غلامعلی کوهساری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تهدیدات آبی در کشور بیان کرد: تاکنون ما در زمینه بررسی تهدیدات آبی دو جلسه با رئیس مهندسی آب و فاضلاب کشور داشتیم. در این جلسه درباره کمبود آب در کلان شهرها بحث های مفصلی صورت گرفت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: براساس گزارش ها ارسالی، برخی از کلان شهرها مشکلات آبی و تهدیدات جدی دارند منتها کارها و اقدامات خوبی هم از سوی مجموعه آب و فاضلاب در استان ها و تهران صورت پذیرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: البته هنوز به آن نیازهای اساسی و خواسته های اساسی مردم در حوزه آب پاسخ داده نشده است.

وی تاکید کرد: تمام سعی ما براین است که قطعی آب مزمنی در کشور نداشته باشیم و اگر قطعی وجود دارد ۲ الی ۳ ساعت باشد تا بتوانیم سایر مشکلات را برطرف کنیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: موضوع حفر چاه در برخی جاهایی که امکان و شرایط لازم را دارد، مدنظر قرار گرفته است؛ با این حال متاسفانه بارندگی در کشور بسیار کم شده و ما یک کمبود آبی را در سراسر کشور داریم، منتها این مسئله دلیلی بر عدم مدیریت در این بخش نیست.

وی با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر عدم بارندگی در فصل پاییز بیان کرد: از این رو باید مدیریت لازم در بخش تهدیدات آبی در کشور به درستی صورت گیرد تا این مقدار آبی که در سراسر کشور استفاده می شود به درستی به دست مردم برسد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تاکنون به مشکل حادی در بحث آب برنخوردیم و امیدواریم مدیریت مناسبی در این بخش صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: استفاده از برخی چاه های آب منطقه ای،چاه های حفر شده و خطوط انتقالی از جمله اقدامات مسئولین در این بخش بوده تا از نگرانی ها در این بخش جلوگیری شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سعی داریم برخی اقدامات در کوتاه مدت و بلند مدت مد نظر قرار گیرد تا مشکلاتی آبی که در آینده پیش بینی می شود و احتمال وقع آن وجود دارد، برطرف شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: گزارش های که ازسوی مسئولین در زمینه پیشرفت کارها داده می شود، گزارش های خوبی است و حتی ما بنا داریم از برخی از سدهای کشور اعم از سدهای تهران و البرز بازدید کنیم.

کد خبر: ۱۸۶٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha