۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
همکاری‌های ایران و زیمبابوه تقویت می‌شود
مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

همکاری‌های ایران و زیمبابوه تقویت می‌شود

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مشترک با هیات عالی دولت جمهوری زیمبابوه بر تبیین، تقویت و گسترش ظرفیت‌های همکاری‌های مشترک دو کشور تأکید کرد.

به گزارش بازار، حامد فروزان مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مشترک با «آکسیلیا مانانگاگاوا» همسر رئیس‌جمهور زیمبابوه و مدیران هلدینگ‌های دارویی، معدنی، صنایع‌عمومی، پتروشیمی و فولاد، از رویکرد مثبت این کشور به ویژه در زمینه همکاری‌های اقتصادی تقدیر و بر گسترش و تقویت همکاری‌های دو کشور تأکید کرد.

فروزان با اشاره به دیدار همسر رئیس‌جمهور زیمیابوه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: باید همکاری میان دو کشور و شرکت‌های زیرمجموعه تقویت شود.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه خدمات خیریه فعال است و سازمان تخصصی بهزیستی در این زمینه فعالیت می‌کند.

فروزان تأکید کرد: این نشست با حضور مدیران هلدینگ‌های اقتصادی برگزار شده است تا ظرفیت‌های همکاری‌های مشترک در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی با این کشور تبیین شود.

«نرجس بختیارخلج» مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده، در این نشست دغدغه همسر رئیس‌جمهور زیمبابوه را نسبت به زنان قابل تقدیر خواند.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه با هدف بهبود و تصمیم‌سازی امور مربوط به بانوان در کنار آن‌هاست و در قالب یک کارگروه امور مربوطه را پیگیری می‌کند.

بختیارخلج ادامه داد: به دلیل نگاه دینی و قوانین متعالی در کشور ایران کم‌ و کاستی در حوزه قوانین زنان وجود ندارد و ما به منظور اجرایی‌شدن مطالبات زنان حضور داریم.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی نیز در حوزه مهارت‌آموزی، ایجاد تعاونی‌های زنان و مشاغل خانگی وجود دارد.

مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده همچنین بر رویکرد خانواده‌محور در کنار پرداختن به اشتغال تأکید کرد.

«آکسیلیا مانانگاگاوا» همسر رئیس‌جمهور زیمبابوه ضمن اظهار خرسندی از افزایش همکاری‌ها میان دو کشور، ابراز داشت: باید همکاری‌های میان دو کشور تقویت شود تا بتوانیم تحریم‌ها را شکست دهیم.

مانانگاگاوا با تأکید بر این که ما باید بتوانیم از تجربیات جمهوری‌اسلامی‌ایران استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: این نشست باید جدی تلقی شود تا بتوانیم با یکدیگر همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

وی بر موضوع امنیت غذایی تأکید کرد و گفت: زنان و کودکان بیشترین تأثیر را در این زمینه می‌گیرند.

همسر رئیس‌جمهور زیمبابوه گفت: درهای کشور زیمبابوه بر روی مدیران ایرانی برای مشاهده موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور و تقویت همکاری‌ها گشوده است.

در این نشست مدیران هلدینگ‌های دارویی، معدنی، صنایع‌عمومی، پتروشیمی و فولاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به معرفی ظرفیت‌ها و عملکرد شرکت‌های مذکور پرداختند.

همچنین همسر رئیس‌جمهور زیمبابوه از مدیران هلدینگ‌های اقتصادی وزارت تعاون برای بازدید از این کشور به منظور آشنایی با ظرفیت‌های موجود و گسترش همکاری‌های مشترک دعوت بعمل آورد.

کد خبر: ۱۸۶٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha