۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
افزوده شدن ۱۰ میلیون هکتار به بیابان های کشور

افزوده شدن ۱۰ میلیون هکتار به بیابان های کشور

رئیس مطالعات مناطق بیابانی سازمان منابع طبیعی کشور گفت: طی ۱۰ سال گذشته مناطق بیابانی تحت فرسایش بادی از ۲۰ میلیون هکتار به ۳۰ میلیون هکتار رسیده است.

به گزارش بازار، علی حاجی بگلو افزود: طی ۱۰ سال اخیر در مجموع ۱۷ میلیون و ۵۳۶ هزار ۳۲ هکتار عملیات بیابانزدایی در کشور انجام شده است که شامل نهالکاری ۳۲۱ هزار و ۶۴۱ هکتار، بذر پاشی و بذر کاری ۱۲ هزار و ۴۱۰ هکتار، مالچ پاشی ۸۹ هزار و ۴۳۰ هکتار، بادشکن زنده و غیر زنده ۲۱ هزار و ۴۹۹ هکتار، مدیریت رواناب ۴۲۵ هزار و ۶۵۲ هکتار و مدیریت چرای دام و قرق هشتصد و ۸۳ هزار هکتار است.

رئیس مطالعات مناطق بیابانی سازمان منابع طبیعی کشور با اشاره به اعتبار ۱۳۳ میلیارد تومانی برای مقابله با بیابان زایی وگرد و غبار گفت:برای مقابله با کانون‌های بحرانی گرد و غبار و رهایی از طوفان‌های پیش رو باید سالیانه حدود یک میلیون هکتار در اراضی بیابانی کشور اقدامات بیابانزدایی انجام شود.

به گفته حاجی بِگلو برای انجام این یک میلیون هکتار عملیات بیابانزدایی، اعتباری حدود ۵ هزار میلیارد تومان لازم است.

وی گفت: از ۳۰ میلیون هکتار کانون بحرانی تحت تاثیر فرسایش بادی در کشور حدود ۶ میلیون هکتار آن مطالعه شده است که اگر در این ۶ میلیون هکتار سالانه یک میلیون هکتار عملیات آبخیزداری انجام شود طی ۶ سال از بحران گرد و غبار گذر خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۸۶٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha