۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۲
سید حیدر محمدی رئیس جدید سازمان غذا و دارو شد
بازار خبر می‌ دهد

سید حیدر محمدی رئیس جدید سازمان غذا و دارو شد

عین الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته سید حیدر محمدی را به عنوان معاون وزیر و رئیس جدید سازمان غذا و دارو معرفی کرد.

به گزارش بازار؛ بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته ۱۶ آبان ماه، سید حیدر محمدی را به عنوان معاون خود و رئیس جدید سازمان غذا و دارو معرفی و منصوب کرد.

سید حیدر محمدی رئیس جدید سازمان غذا و دارو شد

پیش تر ریاست این سازمان بر عهده بهرام دارایی بود که چندی پیش به دنبال خبرساز شدن و ورود کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و شخص رئیس جمهور به موضوع کمبود آنتی بیوتیک و انواع شربت های سرفه از سمت خود استعفا کرد.

بعد از استعفای دارایی، برای مدتی کوتاه محمود بیگلر به عنوان سرپرست این سازمان منصوب شد که عمر سرپرستی وی به یک ماه هم نکشید.

گفتی است محمدی رئیس جدید سازمان غذا و دارو کمی قبل تر به عنوان مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو فعالیت داشته و سپس به عنوان دبیر ستاد اجرایی طرح دارویاری منصوب شده بود.

شایان ذکر است، حذف ارز ترجیحی دارو و به دنبال آن اجرای طرح دارویار بدون اصلاح به موقع قیمت های دستوری صنعت ماده موثره و محصول نهایی دارو منجر به این شده بود که یک سری از خطوط تولید انواع داروها به خصوص آنتی بیوتیک ها با کاهش یا توقف تولید به علت عدم صرفه اقتصادی و زیان ده شدن این صنعت مواجه شود.

اتفاقی که کمبود برخی از داروها از جمله آنتی بیوتیک در داروخانه ها را به دنبال داشت و محصولی که تا قبل از این موضوع به گفته کارشناسان صادراتی بود و ارزآوری سالانه داشت نیازمند واردات فوری شد.

کد خبر: ۱۸۶٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha