۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
تفاهم ۴۰ میلیاردی با روس ها منجر به انعقاد چندین قرارداد شده است
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار:

تفاهم ۴۰ میلیاردی با روس ها منجر به انعقاد چندین قرارداد شده است

نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تفاهم ۴۰ میلیاردی با روس ها منجر به انعقاد چندین قرارداد در این بخش شده است و در مقام عمل هم اتفاقات خوبی رخ داده و کارها شروع شده است.

مصطفی نخعی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تفاهم ۴۰ میلیاردی با روسیه در حوزه نفت و گاز گفت: ایران و روسیه جزء کشورهای دارنده منابع ارزشمند گاز طبیعی در دنیا هستند و رتبه‌های اول و دوم ذخایر گازی، متعلق به این کشورهاست.

این نماینده مجلس بیان کرد: هرچه ارتباط و تعاملات نفتی و گازی بین ایران و روسیه بیشتر باشد، منافع دو کشور نیز بیشتر تامین می‌شود. با این حال گاز طبیعی یک بازار و شرایطی دارد که هر چقدر تعاملات بیشتر باشد برای هردو کشور مناسب تر باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: در بخش های مختلف در تولید و بازرگانی و بخش های مختلف حوزه گاز طبیعی هم روسها تجربیاتی دارند و هم ما در ایام تحریم تجربیات خوبی به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه به دلیل برخی شرایط امروز ما با ناترازی در گاز طبیعی بین تولید و مصرف مواجه شده ایم، بیان کرد: این مسئله مستلزم سرمایه گذاری به خصوص در بخش تولید و در بخش بالادست صنایع نفت و گاز کشور است.

این نماینده مجلس با اشاره به ارتباط ایران با روسیه در زمینه نفت و گاز بیان کرد: این ارتباط باید زودتر از اینها برقرار می شد و سرمایه گذاری ۴۰ میلیاردی که مذاکرات آن به صورت مفصل در حال انجام است عمدتا با رویکرد فعالیت در بخش بالادستی صنایع نفت و گاز است که خیلی می تواند ارزشمند باشد و تولید ما را به میزانی که انتظار داریم نزدیک تر کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: ما جلساتی را در این رابطه در کمیسیون انرژی داشتیم و سعی کردیم گزارش اقدامات صورت گرفته را پیگیری کنیم و این طور نباشد که صحبتی صورت گیرد و در مقام عمل اتفاقی رخ ندهد.

وی بیان کرد: پیگیری و رصد ما الحمدالله منجر به انعقاد چندین قرارداد در این بخش شده است و در مقام عمل هم اتفاقات خوبی رخ داده و کارها شروع شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: انجام این کارها و پیگیری برای به نتیجه رساندن آنها و سرمایه گذاری بیشتر در بخش های مختلف به ویژه در صنایع بالادست نفت و گاز می تواند ناترازی ما در حوزه گاز را برطرف کند و علاوه بر آن این مسئله می تواند باعث نقش آفرینی بیشتر ایران در بازار صادراتی دنیا شود و این مسئله حتما می تواند ارزآوری بیشتری برای ما به ارمغان بیاورد.

کد خبر: ۱۸۶٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha