۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
دلار و یورو توافقی؛ مرجع اصلی قیمت ارز
سخنگوی بازار متشکل ارز ایران تاکید کرد

دلار و یورو توافقی؛ مرجع اصلی قیمت ارز

مرجع قیمتی همه ارزها، دلار و یورو توافقی بازار متشکل ارزی است و مردم باید اخبار را از منابع موثق و رسمی دنبال کنند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، مشاهده شده که برخی رسانه‌ها با هدف دامن‌زدن به التهاب و هیجانات بازار ارز اقدام به انتشار اخبار کذب و نادرست در رابطه با این بازار می‌کنند به طوری‌که با مراجعه به فضای مجازی با نرخ‌های متفاوت اعلامی از سوی افراد مختلف مواجه می‌شویم که برای جذب مخاطب و با آمار و ارقام ابهام برانگیز سعی در اختلال در بازار ارز دارند.

با توجه به اینکه این افراد و رسانه‌ها سعی در اختلال در بازار ارز و ایجاد نوسانات در این بازار دارند، لازم است تا مردم در صحت‌سنجی اخبار منتشر شده دقت کنند و اخبار را از منابع موثق و رسمی دنبال کنند.

مسعود توکلی، سخنگوی بازار متشکل ارزی گفت: مرجع قیمتی تمام سبد ارزی بازار متشکل ارز ایران که شامل دلار، یورو، روبل و دینار است، دلار و یورو توافقی بازار متشکل ارزی است که در حال حاضر نرخ دلار در این بازار در حدود ۳۴ هزار ۲۰۰ تومان در حال معامله است که میانگین موزون آن نیز در همین حدود قرارگرفته است.

توکلی با اشاره به قیمت ارزی که به متقاضیان توسط صرافی‌ها پرداخت می‌شود، گفت: نرخ ارز برای متقاضیانی که به صرافی مراجعه می‌کنند و یا از طریق سامانه برخط بازار متشکل نوبت خرید ارز دریافت می‌کنند، در لحظه ورود به صرافی با نرخ ۱ درصد بالای قیمت میانگین موزون خواهد بود که به آنان پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سرفصل ارز مسافرتی فعلا از این قانون مستثنی است، افزود: ارز مسافرتی تقریبا دو درصد معاملات بازار متشکل را تشکیل می‌دهد که نرخ آن در حدود ۲۹ هزار تومان است و در پشت گیت فرودگاه امام (ره) مسافران می‌توانند این ارز را دریافت کنند.

سخنگوی بازار متشکل ارز ایران در پایان تصریح کرد: بنابراین قیمت مرجع خرید ارز در صرافی‌ها، دلار و یورو توافقی بازار متشکل است که نرخ آن به صورت آنلاین در سایت بازار متشکل ارز ایران قابل مشاهده است.

کد خبر: ۱۸۶٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha