۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
فعالیت تسهیل ‌گران برای پیشبرد طرح بازآفرینی محلات در همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

فعالیت تسهیل ‌گران برای پیشبرد طرح بازآفرینی محلات در همدان

همدان - اسدالهی، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از فعالیت تسهیل ‌گران برای پیشبرد طرح بازآفرینی محلات در همدان خبر داد و گفت: تسهیل ‌گران با آگاهی بخشی به مردم سنددار شدن املاک را پیگیری می کنند.

ایوب اسدالهی در گفتگو با خبرنگار بازار با تأکید بر اینکه در خصوص بافت‌های فرسوده هیئت مستقلی پیش‌بینی شده و تنها نیاز است ساکنین برای تکمیل، تشکیل پرونده و ارائه مدارک اقدام کنند، افزود: پیگیری شده تسهیلات خاصی در این حوزه اعطا شود و از طریق تسهیل‌گرهای مختلف بازآفرینی در همدان به خوبی پیش رود.

وی بابیان اینکه با مجموعه‌هایی به عنوان تسهیل‌گر مذاکراتی انجام شده تا وارد محله‌ها شوند و با آگاهی‌بخشی به مردم، مردم خود برای سنددار شدن املاکشان اقدام کنند چرا که نیاز است آنها نیز مدارکی را ارائه دهند، عنوان کرد: برای اکثر مالکان خرید و فروش قولنامه‌ای راحت است و کمتر درگیر موضوعات مالیات و گرفتن پروانه هستند اما عمده بافت‌های آنها دیگر کارایی ندارند و در حال تخریب بوده و اکثرا ناگزیراند که به سمت پروانه ساخت و گرفتن سند بروند.

دولت تسهیلات خاصی در حوزه تعیین تکلیف اراضی و املاک فاقد سند مدنظر قرار داده و به راحتی می‌توانند امور را پیش ببرند

اسداللهی با اشاره به اینکه دولت نیز برای آنها تسهیلات خاصی در حوزه تعیین تکلیف اراضی و املاک فاقد سند قرار داده و به راحتی می‌توانند امور را پیش ببرند گفت: اگر خود نمی‌توانند چند مجموعه باهم ادغام شوند و یک نفر کار آنها را پیگیری کند که امیدواریم با حضور تسهیل‌گران این اتفاق از سوی آنها بیافتد.

وی با اشاره به اینکه تسهیل‌گر از طرف افراد متولی می‌شود تا کارهای آنها را انجام دهد چرا که ممکن است افراد سن بالایی داشته باشند و حوصله گیرو دارهای اداری را نداشته باشند، عنوان کرد: در حال حاضر محلات بازآفرینی مشخص، لکه‌گذاری و به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده و اقداماتی صورت می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه دستگاه‌ها بر اساس برنامه‌ای که خود دارند و طبق اعتباری که تخصیص می‌یابد برنامه‌ریزی را انجام می‌دهند، اضافه کرد: آنها محله به محله بر اساس اولویت‌بندی که در بازآفرینی دیده شده اقداماتی را در دستور کار دارند.

وی عنوان کرد: ممکن است در فرمانداری‌ها اولویت‌بندی نسبت به محله‌ای که ابتدا در آن باید بازآفرینی صورت گیرد، یا اینکه برای آنها برنامه مشترک صورت گیرد به جمع بندی برسند و به این شکل امور را پیش ببرند.

اسداللهی یادآور شد: ممکن است به صورت کامل تمام برنامه‌ها به محلات ارائه شود اما مسئولان بر اساس توان مالی اقداماتی را در این مناطق داشته باشند.

حذف معبر خاکی در محلات استان همدان

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر برنامه این است که تا شهریورماه سال آینده معبر خاکی در محلات استان همدان نداشته باشیم، افزود: بر این اساس شهرداری معابری را معرفی می‌کند و به دنبال آن بازدیدهایی از محله‌ها انجام می‌شود تا مثلا اگر قرار است آسفالتی انجام شود قبل از انجام کار با ادارات خدمات‌رسان نظیر اداره آب و گاز جلساتی برگزار شود تا کارهایی مثل عبور کابل انجام گیرد و بعد معبر آسفالت شود که همه اقدامات به صورت گروهی در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه در راستای حذف معابر خاکی اداره راه و شهرسازی طی دو سال اخیر اقدام به اعطا یا تخفیف قیر رایگان به شهرداری‌ها کرده است، گفت: در این راستا شهرداری‌های می‌توانند معابر موجود را احصاء کرده و با قیر رایگان اقداماتی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در تمام استان به غیر از چند شهری که اخیرا شهر شدند و یا طرح جامع نداشتند و انگشت‌ شمار هستند، بقیه بافت‌ها مصوبه دارند و بر اساس همان هم برنامه‌های بازآفرینی برنامه‌ریزی و احصاء می‌شود گفت: هر سال نیازهای این مناطق دیده می‌شود و با جلسات کارشناسی مصوب می‌شود که برای تخصیص اعتبار و اجرا معرفی ‌شوند.

کد خبر: ۱۸۶٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha