۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
ثبت‌ نام ۲۵ هزار البرزی برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز :

ثبت‌ نام ۲۵ هزار البرزی برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا

کرج - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز از ثبت نام ۲۵ هزار و ۵۸ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع بیماری کرونا در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز، حسین فلاح‌نژاد گفت: از ۲۳ اسفند سال گذشته تاکنون، ۲۵ هزار و ۵۸ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع بیماری کرونا در سایت مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد ۲۲ هزار و ۷۲۵ نفر در بررسی های اولیه مشمول شده‌اند.

فلاح نژاد اظهار کرد: کارگران بیکار شده به علت بیماری کرونا می‌توانند بدون مراجعه حضوری و با مراجعه به سایت bimebikari.mcls.gov.ir و ثبت نام در این سامانه از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند ‌شوند.

وی افزود: صرفا بیکاران غیرارادی مشمول قانون ‌کار که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون کار و بیمه بیکاری هستند، می‌توانند  از مزایای این بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

فلاح نژاد درخصوص فرایند ثبت نام و برخورداری از بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا گفت: متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه کد رهگیری دریافت می‌کنند و پس از بررسی اطلاعات مشمولین، دریافت تسهیلات و بیمه بیکاری به آن‌ها پیامک ارسال می‌شود و پس از ثبت شماره حساب، فرد از طریق سازمان تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت خواهد کرد.

براساس اعلام و ابلاغ شیوه نامه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی که در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ به امضای مشترک معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی رسید و به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است، ۱۰ گروه از فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی به عنوان فعالیت‌هایی که متاثر از ویروس کرونا بوده‌اند و به صورت غیرمترقبه کسب و کار آنها دچار آسیب شده و کارگران این فعالیت‌ها هم مشمول قانون کار و بیمه بیکاری باشند می‌توانند از مزایای این نوع بیمه بیکاری طبق ضوابط قانونی بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۱۸٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha