۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
مشکلات بازار کار آمریکا به عامل منفی برای قدرت دلار تبدیل شده است
کامرز بانک:

مشکلات بازار کار آمریکا به عامل منفی برای قدرت دلار تبدیل شده است

کارشناسان کامرز بانک در تازه ترین تحلیل خود از وضعیت اقتصادی آمریکا تاکید کردند که تورم ناشی از کمبود ایجاد شده در بازار کار آمریکا به عاملی منفی برای دلار تبدیل خواهد شد.

به گزارش بازار، کارشناسان کامرز بانک در تازه ترین تحلیل خود از وضعیت اقتصادی آمریکا تاکید کردند که تورم ناشی از کمبود ایجاد شده در بازار کار آمریکا به عاملی منفی برای دلار تبدیل خواهد شد.

در گزارش تحلیل این بانک آمده است: گزارش قدرتمند از بازار کار در محیطی که فدرال رزرو واکنشی بسیار حساس نسبت به فشار ناشی از تورم نشان می دهد، باید تأثیر مثبتی بر روی دلار داشته باشد؛ زیرا سطوح بالاتر تورم با افزایش نامتناسب نرخ مطابقت دارد. با این حال، این ملاحظات تنها زمانی اعمال می‌شود که فرض کنیم شتاب تورم در نهایت با افزایش نرخ‌های بهره تحت کنترل قرار می‌گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: اگر فشار تورم ناشی از کمبود واقعی در بازار کار ایالات متحده باشد، فدرال رزرو باید اقتصاد را به طور قابل توجهی مهار کند و نه اینکه بخواهد همه تمرکز خود را بر روی مهار دائمی تورم قرار دهد. در این سناریو، نرخ بهره واقعی دلار برای مدت طولانی منفی باقی خواهد ماند و تورم و اخبار موجود حاکی از سطوح تورم در سطوح بیشتر است. این شرایط منجر به منفی شدن شرایط برای دلار آمریکا خواهد شد.

لازم به ذکر است در پی افزایش نرخ بهره هفته گذشته در آمریکا و تاکید فدرال رزرو بر لزوم ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانکی، بسیاری از اقتصاددانان این کشور نسبت به این اقدام فدرال رزرو آمریکا مخالفت کرده و هشدار دادند که ادامه روند فعلی منجر به بروز رکود اقتصادی گسترده و افزایش نرخ بیکاری در این کشور خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۶٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha