۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
برداشت ۶۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر| ۴۰ درصد محصول به کشورهای مختلف صادر می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

برداشت ۶۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر| ۴۰ درصد محصول به کشورهای مختلف صادر می‌شود

بوشهر- منفرد مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از برداشت ۶۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر خبر داد و گفت:۴۰ درصد از محصول، به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

نوذر منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: جهاد کشاورزی استان بوشهر در راستای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان و بهره‌برداران و باغداران استان از تمام شیوه‌های لازم بهره برده و نتایج خوبی نیز گرفته‌ایم.

وی افزود: پیشنهادات مناسبی به کشاورزان و تولیدکنندگان استان بوشهر در راستای ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و بسته‌بندی متناسب با نوع محصول ارائه شده که کارخانه رب گوجه و کارخانه شیرینی‌ و سایر محصولات خرمایی و همچنین کارخانجات مرتبط با سایر محصولات از جمله راهکارهاست.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: ایجاد کارخانجات با استفاده از دانش روز و خلاقیت و نوآوری، موجبات ایجاد ارزش افزوده و نهایتا اشتغال پایدار می‌شود.

منفرد با اشاره به برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان ابراز داشت: پیش‌بینی تولید و برداشت ۶۵۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل داریم که بیش از ۲۶۰ هزار تن از این تولیدات را صادر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: حدود ۲۵۰ هزار تن به منظور تازه‌خوری برای ارسال به نقاط مختلف کشور و ۱۴۰ هزار تن نیز برای صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت گوجه فرنگی از امروز آغاز شده و تا اوایل سال آینده ادامه خواهد داشت که امیدواریم بر اساس پیش بینی انجام شده جلو برویم.

کد خبر: ۱۸۶٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha