۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
کشت چغندرقند هیچ جایگاهی در گلستان ندارد
پژوهشگر بین المللی آب و خاک:

کشت چغندرقند هیچ جایگاهی در گلستان ندارد

گرگان- اسدی، پژوهشگر بین المللی آب و خاک و مروج سامانه های کشاورزی حفاظتی گفت: کشت چغندرقند هیچ جایگاهی در گلستان ندارد.

محمد اسماعیل اسدی در گفتگو با بازار اظهار کرد: کشت چغندرقند به آب فراوانی نیاز دارد و با توجه به کم آبی ها در گلستان کشت این گونه توصیه نمی شود.

پژوهشگر بین المللی آب و خاک و مروج سامانه های کشاورزی حفاظتی گفت: در حال حاضر کشت پاییزه این گونه را در گلستان ترویج می دهند تا نیاز آبی کمتری وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: پاییز فصل کشت گونه های گندم، جو و کلزا است و وقتی کشاورزان چغندرقند کشت می کنند در واقع از سطح کشت سایر محصولات کم می شود.

اسدی در خصوص آفت زدایی گیاه چغندرقند تصریح کرد: چغندر قند آفت را توسعه می دهد و باعث اپیدمی آفت به سایر مزارع گندم و سویا می شود.

وی با بیان اینکه چغندرقند مخرب خاک است، ادامه داد: کشاورزانی که در استان گلستان و مناطق مختلف به عنوان پیشرو فعالیت می کنند و شناخته شده اند هم نسبت به آفت زایی چغندرقند شکایت دارند.

اسدی با تاکید بر اینکه گلستان از تنوع گونه ای خوبی برای کشت برخوردار است، افزود: با گونه های موجود به خوبی می توانیم تناوب زراعی را در گلستان رعایت کنیم و نیازی به کشت چغندرقند نداریم.

وی تصریح کرد: این نوع کشت ها با پایداری مغایرت دارد و ما باید با کشت هایی که در حال حاضر انجام می دهیم منابع آبی و خاکی را برای نسل آینده باقی بگذاریم.

کد خبر: ۱۸۶٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • صادق محمدآلق IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 0
      کاملا موافقم