۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹
جاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در استان‌ها با شکست مواجه می‌شود
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

جاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در استان‌ها با شکست مواجه می‌شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از سازمان غذاو دارو در مواجهه با شرکت‌های دانش بنیان گفت: تمرکز این سازمان بر تهران است و عملا سرمایه گذاری در استان‌ها برای تجاری سازی محصول با شکست مواجه می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا پاک فطرت با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از جانب کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برای حل مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان، عنوان کرد: یکی از دلایلی که کمیسیون آموزش سفرهای استانی را در دستور کار خود قرار داد بررسی ریز مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در حوزه پزشکی که اقدام به تولید تجهیزات پزشکی و دارو می‌کنند، با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستند چرا که سازمان غذا و دارو، تمرکز خود را بر روی تهران گذاشته است و اجازه نمی‌هد که شرکت‌های دانش بنیان در مراکز استان‌ها نفس بکشند.

وی اضافه کرد: طی بازدیدی که کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از شیراز داشت، تعدادی از این شرکت‌های دانش بنیان، اعتراض داشتند چراکه این شرکت‌های فعال، دارو را با بالاترین کیفیت، ماندگاری و تجهیزات پزشکی تولید می‌کنند ولی مجوز تولید انبوه و تجاری سازی به آن‌ها داده نمی‌شود.

پاک فطرت تصریح کرد: متأسفانه این نوع رفتار با شرکت‌های دانش بنیان باعث شده سرمایه گذاری آن‌ها روی موضوعات مختلف با شکست مواجه شود یا به این دلیل که علم به روز است پس به قدری روند صدور مجوز به طول می‌انجامد که عملا محصول تولید شده منقضی می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: به همین دلیل هفته گذشته کمیسیون آموزش مجلس نشستی تخصصی با رئیس جدید سازمان غذا و دارو و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار کرد و نتیجه این شد که اختیارات استان‌هایی که دانشکده داروسازی دارند از طرف سازمان غذاودارو ارتقا پیدا کند تا اگر کالایی تولید می‌شود پس از تأیید در استان، مجوز تجاری سازی آن نیز صادر شود.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم اقتصاد دانش بنیان را شکوفا کنیم باید به سمت تمرکز زدایی از تهران حرکت کنیم و تمرکز در تهران خیانتی در حق سایر استان‌ها و مانعی برای اشتغال است.

کد خبر: ۱۸۶٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha