۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
بانک مرکزی بازار ارز را مدیریت کند
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

بانک مرکزی بازار ارز را مدیریت کند

بدری، نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه مدیریت بازار ارز ضروری است، گفت: بانک مرکزی باید به این موضوع ورود کند.

به گزارش بازار، صدیف بدری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: از حضور حماسی و پرشور ملت ایران در راهپیمایی روز ۱۳ آبان در سراسر کشور به ویژه مردم ولایتمدار، انقلابی و حسینی اردبیل کمال تشکر را دارم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس یازدهم افزود: مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان پاسخ دندان شکنی به دشمنان دادند و حمایت خود از آرمان های انقلاب اسلامی، پیشرفت و اقتدار ایران را نشان دادند.

وی اضافه کرد: اکنون مسئولیت مسئولان بیش از پیش شده و باید عزم بیشتری نسبت به گذشته برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی، تبعیض ها و ناعدالتی ها داشته و قدردان حمایت مردم باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکر به رئیس جمهور و وزرای صمت و امور اقتصادی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور؛ در جلسه مشترکی که چند هفته گذشته برگزار شد، بیان کردم اردبیل چند ماهی نیست که در تامین نان با مشکل جدی روبرو است و مردم ناچارند که هر روز ساعت ها در صف نانوایی منتظر بمانند. آیا شأن مردم ولایتمدار این است و این شرایط زیبنده دولت است؟

بدری اضافه کرد: شما در آن جلسه قول دادید که مشکل نان ظرف دو تا سه هفته حل شود، به وزیر صمت و اقتصاد دستور دهید مشکل را در اسرع وقت رفع کنند.

وی همچنین در تذکر به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: اتمام عملیات راه آهن اردبیل- میانه ضروری است، ضمن تشکر از همکاری بانک رفاه کارگران و سپه، خواهان پرداخت اعتبارات تعهدی در سفر رئیس جمهور هستم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین به افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت بازار ارز ضروری است و بانک مرکزی باید به این موضوع ورود کند، زیرا رشد نرخ ارز علاوه بر تاثیرات اقتصادی موجب تاثیر روانی بر گرانی سایر کالاها نیز می شود.

کد خبر: ۱۸۵٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • زنجانی IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      طبق ماده ۵۵ آیین نامه اجرایی ماده(۱۴) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی،کلیه فروشندگان ارز،مکلفندنسبت به فرایند احراز هویت ارباب رجوع (اعم از دائم/گذری، حقیقی/حقوقی) اقدام و اطلاعات آن را در دفاتر و یا سامانه (سیستم) های اطلاعاتی خود ثبت کنند. این اقدام باید پیش از ایجاد تعامل کاری و ارائة هر محصول یا خدمت یا انجام هرگونه تراکنش انجام شود.اگر همین یک قلم از قانون اجرایی شود شاهد شفافیت بازار خرید و فروش ارز و ممانعت از افزایش لحظه ای قیمت آن توسط دلالان بی نام و نشان و کاهش ارزش ملی پول کشور و ضربه به اقتصاد خانواده های ایرانی خواهدشد.