۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کاهش محسوس دما در خراسان جنوبی| توصیه های هواشناسی به کشاورزان
مدیرکل هوشناسی خراسان جنوبی بیان کرد؛

کاهش محسوس دما در خراسان جنوبی| توصیه های هواشناسی به کشاورزان

بیرجند- خندان رو، مدیرکل هوشناسی خراسان جنوبی از کاهش دمای هوا در استان خبر داد و گفت: روز چهارشنبه کاهش دما در طول روز محسوس خواهد بود.

علیرضا خندان رو در گفت و گو با بازار بر اساس خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی از عصر دوشنبه تا چهارشنبه در نیمه شرقی و نواحی شمال شرقی استان رگبار و رعد برق پراکنده قابل پیش بینی است.

وی از کاهش دمای هوا در استان خبر داد و گفت: روز چهارشنبه کاهش دما در طول روز محسوس خواهد بود.

خندان رو خواستار استفاده از ضد یخ دررادیاتور ماشین آلات کشاورزی با توجه به روند کلی کاهش دما شد و افزود: از فعالان بخش کشاورزی خواستاریم برای جلوگیری از خسارت احتمالی به محصولات تدابیر لازم را داشته باشند و در صوت امکان محصول خود را برداشت و جمع آوری کنند.

مدیرکل هوشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین با توجه به روند کاهشی دما، از گلخانه داران خواستاریم برای حفظ محصولات خود چاره اندیشی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در استان بیان کرد: میزان بارش‌ها در حسین آباد نهبندان هفت میلی متر، حیدر آباد سه میلی متر، خوسف دو میلیمتر و نوغاب حاجی آباد چهار میلی متر بوده و در دیگر نقاط هم بارندگی های ناچیزی داشته ایم.

خندان رو اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دهسلم با حداکثر دمای ۲۸ درجه گرم‌ترین و سربیشه با حداقل دمای صفر درجه سردترین منطقه استان بوده است.

کد خبر: ۱۸۵٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha