۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
صادرات روزانه بیش از ۴۰ میلیون دلار کالا از استان بوشهر
عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با بازار؛

صادرات روزانه بیش از ۴۰ میلیون دلار کالا از استان بوشهر

بوشهر- گزدرازی عضو اتاق بازرگانی ایران از صادرات روزانه بیش از ۴۰ میلیون دلار کالا از استان بوشهر خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹.۲ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر صادر شده است.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اتاق بازرگانی در حوزه صادرات و واردات کالاهای مختلف، نقش محوری دارد و حمایت لازم را از تجار و بازرگانان استان بوشهر به عمل می‌آوریم.

وی افزود: استان بوشهر تولیدات بسیار ارزشمندی دارد که با استقبال در بازارهای جهانی نیز مواجه است، لکن در حوزه بسته‌بندی متناسب با تولید پیشرفت نداشته‌ایم که نیازمند توجه بیشتر است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: مدیران استان می‌توانند با ارائه تسهیلات و کمک به بخش خصوصی، صنایع تبدیلی و بسته بندی را در استان گسترش دهند تا علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه، بازارهای جهانی را نیز به سمت محصولات تولیدی استان ترغیب کنند.

گزدرازی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شده که میانگین روزانه ۷۷ هزار و ۶۶۶ تن کالا است.

وی از درآمد ۹.۲ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی استان بوشهر خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان ۱۴ آبان، بیش از ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است که میانگین روزانه ۴۰.۲ میلیون دلار است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: تولیدات پتروشیمی و ماهی و میگو و مواد معدنی مهم‌ترین کالاهای صادراتی استان هستند که به چین و امارات و ترکیه و آفریقا و هندوستان و ... ارسال شده‌اند.

کد خبر: ۱۸۵٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha