۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
۱۹۵ هزار تُن کالا در بنادر غرب هرمزگان ترانزیت شد
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان:

۱۹۵ هزار تُن کالا در بنادر غرب هرمزگان ترانزیت شد

بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان میزان ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب استان را از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه امسال ۱۹۵ هزار ۴۹۷ تُن اعلام کرد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، مرتضی سالاری افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه حجمی افزون بر ۸۹ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان سکاندار ترانزیت خودروی ایران ترانزیت شد.

وی گفت: طی این مدت بیش از ۸۹ هزار و ۴۶ خودرو با افزایش ۱۷ درصدی از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق انجام و این بندر توانست جایگاه نخست این بخش را در بین دیگر بنادر کشور به خود اختصاص دهد.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط یک هزار و ۵۲۰ فروند شناور فلزی انجام شده است.

سالاری اضافه کرد: این تعداد خودرو پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط ۱۴ هزار و ۸۴۱ سواری‌کِش و کامیون به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و همچنین کشورهای آسیای میانه بارگیری و به درِ خروج هدایت شد.

وی همچنین میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان طی این مدت را سه میلیون و ۸۰۳ هزار و ۳۰۱ تُن شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی اعلام کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اضافه کرد: از مجموع عملیات انجام شده، دو میلیون و ۴۵۲ هزار و ۱۶۳ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با رشد ۱۷ درصدی به صورت رویه (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شد.

کد خبر: ۱۸۵٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha