۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
استان سمنان ۸۲ شرکت دانش بنیان دارد
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

استان سمنان ۸۲ شرکت دانش بنیان دارد

هاشمی - استاندار سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۸۲ شرکت دانش بنیان است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته اخیراً ۱۴ شرکت مجوز دانش بنیان شدن را دریافت کردند.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استان سمنان میزبان ۸۲ شرکت دانش بنیان است، تاکید کرد: برای تسهیل‌گری در امور این شرکت‌ها، اعلام شده که بانک‌های عامل در سراسر استان سمنان موظف هستند که دانش بنیان ها را در اولویت تسهیلات قرار دهند تا منابع مالی مورد نیاز این شرکت ها تامین شود.

وی با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته ۱۴ شرکت دانش بنیان در استان مجوز خود را از معاونت علمی رئیس جمهور دریافت کردند، افزود: بنا به اعلام پارک علم و فناوری استان سمنان هم اکنون ۷۰ شرکت در سامانه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای گرفتن درجه دانش بنیانی آماده بوده و ثبت نام کرده اند.

استاندار سمنان ارتقای بهره‌وری و رونق تولیدی و اقتصادی را هدف گذاری مهم در راهبرد دانش بنیان ها توصیف کرد و گفت: باید از تمام توان و ظرفیت دانش بنیان ها در سراسر استان برای ارتقای تولید و بهره وری کمک بگیریم.

هاشمی با بیان اینکه نشست‌های مرتبط با دانش بنیان ها تحت عنوان کارگروه رفع موانع دانش بنیان در استان به صورت مستمر برگزار و مشکلات این نوع شرکت ها مطرح می شود، گفت: برای دانش بنیان ها علاوه بر تسهیلات صندوق فناوری و پژوهش، تسهیلات تبصره ۱۸ نیز در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۸۵٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha